Page 61 - Sedmak, Gorazd, in Almir Peštek, ur. 2015. Strateški aspekti upravljanja turističkom destinacijom / Strateški aspekti upravljanja turistične destinacije. Sarajevo / Koper
P. 61
ežniki so sodelovali na delavnicah, kjer so skupno zbirali ideje s pomočjo
delovnih listov in anket za posamezne elemente strategije (npr. prednosti,
slabosti destinacije, cilji, vizija, ukrepi, trženje, ...). Na osnovi zbranih idej
deležnikov, naročnika in po strokovni presoji projektne skupine je bil oblikovan
osnutek strategije. Posebej je potrebno poudariti, da se je z različnimi metodami
in inštrumenti analiziralo stanje in identificiralo slabosti z namenom, da se za te
slabosti ponudi ustrezne rešitve.
Elementi iz osnutka strategije so bili v obliki anketnega vprašalnika
poslani deležnikom v ponovno vrednotenje. Sledila je delavnica za
predstavitev osnutka predloga. Projektna skupina je pozvala deležnike k
oddaji pisnih pripomb na posamezne dele dokumenta. Do vseh pisnih
predlogov se je projektna skupina strokovno opredelila in jih po
posvetovanju z naročnikom smiselno vključila v končni predlog.
Če povzamemo, vsi elementi strategije so bili sooblikovani s strani
deležnikov. Za vsak del strategije je bil oblikovan predlog, ki je bil v celoti
oblikovan na podlagi mnenj vseh deležnikov, ki so ga potem deležniki v
naslednji fazi ovrednotili. Elementi, za katere ni bilo konsenza med
deležniki ali elementi, ki niso dobili večinske podpore, niso bili uvrščeni v
končni dokument.
METODOLOGIJA RAZISKAVE
Kot raziskovalni inštrument za vrednotenje ukrepov za uresničevanje
strategije smo izbrali anketni vprašalnik, ki smo ga posredovali
deležnikom preko spleta. Vprašalnik je vseboval nabor ukrepov, ki smo jih
sooblikovali z deležniki v prejšnjih fazah oblikovanja dokumenta.
Za vsak od ukrepov so anketiranci imeli možnost odgovorov na ponujeni
petstopenjski ordinalni lestvici Likertovega tipa (1- popolnoma ne strinjam
do 5- zelo se strinjam). Imeli so tudi možnost, da predlagajo še druge
ukrepe. Anketirance predstavljajo ljubljanski turistični deležniki, ki jih je
opredelil naročnik raziskave. Vprašalnik smo poslali 104 osebam na
njihove spletne naslove.
Vprašalniku je bilo priloženo vljudnostno spremno pismo. Po enem tednu
smo ponovili poziv deležnikom, da izpolnijo vprašalnik. V tabeli 1
prikazujemo podatke o vzorcu raziskave.
59
delovnih listov in anket za posamezne elemente strategije (npr. prednosti,
slabosti destinacije, cilji, vizija, ukrepi, trženje, ...). Na osnovi zbranih idej
deležnikov, naročnika in po strokovni presoji projektne skupine je bil oblikovan
osnutek strategije. Posebej je potrebno poudariti, da se je z različnimi metodami
in inštrumenti analiziralo stanje in identificiralo slabosti z namenom, da se za te
slabosti ponudi ustrezne rešitve.
Elementi iz osnutka strategije so bili v obliki anketnega vprašalnika
poslani deležnikom v ponovno vrednotenje. Sledila je delavnica za
predstavitev osnutka predloga. Projektna skupina je pozvala deležnike k
oddaji pisnih pripomb na posamezne dele dokumenta. Do vseh pisnih
predlogov se je projektna skupina strokovno opredelila in jih po
posvetovanju z naročnikom smiselno vključila v končni predlog.
Če povzamemo, vsi elementi strategije so bili sooblikovani s strani
deležnikov. Za vsak del strategije je bil oblikovan predlog, ki je bil v celoti
oblikovan na podlagi mnenj vseh deležnikov, ki so ga potem deležniki v
naslednji fazi ovrednotili. Elementi, za katere ni bilo konsenza med
deležniki ali elementi, ki niso dobili večinske podpore, niso bili uvrščeni v
končni dokument.
METODOLOGIJA RAZISKAVE
Kot raziskovalni inštrument za vrednotenje ukrepov za uresničevanje
strategije smo izbrali anketni vprašalnik, ki smo ga posredovali
deležnikom preko spleta. Vprašalnik je vseboval nabor ukrepov, ki smo jih
sooblikovali z deležniki v prejšnjih fazah oblikovanja dokumenta.
Za vsak od ukrepov so anketiranci imeli možnost odgovorov na ponujeni
petstopenjski ordinalni lestvici Likertovega tipa (1- popolnoma ne strinjam
do 5- zelo se strinjam). Imeli so tudi možnost, da predlagajo še druge
ukrepe. Anketirance predstavljajo ljubljanski turistični deležniki, ki jih je
opredelil naročnik raziskave. Vprašalnik smo poslali 104 osebam na
njihove spletne naslove.
Vprašalniku je bilo priloženo vljudnostno spremno pismo. Po enem tednu
smo ponovili poziv deležnikom, da izpolnijo vprašalnik. V tabeli 1
prikazujemo podatke o vzorcu raziskave.
59