Page 67 - Sedmak, Gorazd, in Almir Peštek, ur. 2015. Strateški aspekti upravljanja turističkom destinacijom / Strateški aspekti upravljanja turistične destinacije. Sarajevo / Koper
P. 67
etiranci zelo podpirajo vse ukrepe za uresničevanje tega operativnega
cilja. V tabeli 9 predstavljamo mnenje anketirancev o ukrepih za
uresničevanje strategije skozi operativna cilja, ki govorita o tem, kaj je
potrebno narediti za dvig privlačnosti destinacije z inovativnimi
turističnimi proizvodi in dvig kakovosti turistične ponudbe in
infrastrukture. Ta ukrep je namenjen za dvig kakovosti prostočasne
ponudbe in predvsem oblikovanje turistične ponudbe zunaj glavne letne
turistične sezone. Recimo med ukrepi je najvišjo oceno dobil ukrep
»Ljubljanski novemberfest«, kjer bi namesto piva (kot v Nemčiji) slavili
vino, kar sovpada z tradicionalnim martinovanjem, vinskim festivalom in
vinskim sejmom, ki se že odvijajo v tem mesecu.
Z tržno znamko Ljubljanski novemberfest bi se oblikovala krovna znamka
za vse aktivnosti, dogodke in prireditve, ki bi se ponujale v Ljubljani v
novembru.
Tabela 9: Ukrepi za dvig inovativnosti in kakovosti
Ureditev javnih prostorov, ki jih obiskujejo turisti P JZ ZS
Ljubljanski novemberfest
Znak kakovosti ljubljanskega turizma 4.4 4.3 4.6
Plovba po Ljubljanici 4.4 4.2 4.7
Živa glasba skozi vse leto 4.4 4.3 4.6
Ljubljana je mesto znanosti in izobraževanja 4.3 4.1 4.5
Destinacijski concierge 4.1 3.8 4.5
Ljubljana je športno mesto 4.0 3.8 4.2
Plesni dogodki za aktivno udeležbo turistov 4.1 4.0 4.2
Vpeljava električnih vozil po Ljubljani 3.9 3.7 4.3
3.8 3.6 3.9
Legenda: P-povprečje vsi, JS – javni sektor, ZS – zasebni sektor 3.7 4.0 3.3
Vir: lastna raziskava
Anketiranci slabše podpirajo ukrepe »Ljubljana je športno mesto« (mesec,
ko se odvijajo največji športni dogodki), »plesni dogodki« in »vpeljava
električnih vozil«. Velika odstopanja v oceni se pojavljajo tudi glede na
organizacijo, v kateri so zaposleni anketiranci.
V tabeli 10 predstavljamo mnenje anketirancev o ukrepih za uresničevanje
strategije skozi operativna cilja, ki govorita o tem, kaj je potrebno narediti
za boljšo usposobljenost v turizmu zaposlenih in s turizmom povezanih
zaposlenih ter za boljšo informiranost deležnikov na turistični destinaciji
Ljubljana.
65
cilja. V tabeli 9 predstavljamo mnenje anketirancev o ukrepih za
uresničevanje strategije skozi operativna cilja, ki govorita o tem, kaj je
potrebno narediti za dvig privlačnosti destinacije z inovativnimi
turističnimi proizvodi in dvig kakovosti turistične ponudbe in
infrastrukture. Ta ukrep je namenjen za dvig kakovosti prostočasne
ponudbe in predvsem oblikovanje turistične ponudbe zunaj glavne letne
turistične sezone. Recimo med ukrepi je najvišjo oceno dobil ukrep
»Ljubljanski novemberfest«, kjer bi namesto piva (kot v Nemčiji) slavili
vino, kar sovpada z tradicionalnim martinovanjem, vinskim festivalom in
vinskim sejmom, ki se že odvijajo v tem mesecu.
Z tržno znamko Ljubljanski novemberfest bi se oblikovala krovna znamka
za vse aktivnosti, dogodke in prireditve, ki bi se ponujale v Ljubljani v
novembru.
Tabela 9: Ukrepi za dvig inovativnosti in kakovosti
Ureditev javnih prostorov, ki jih obiskujejo turisti P JZ ZS
Ljubljanski novemberfest
Znak kakovosti ljubljanskega turizma 4.4 4.3 4.6
Plovba po Ljubljanici 4.4 4.2 4.7
Živa glasba skozi vse leto 4.4 4.3 4.6
Ljubljana je mesto znanosti in izobraževanja 4.3 4.1 4.5
Destinacijski concierge 4.1 3.8 4.5
Ljubljana je športno mesto 4.0 3.8 4.2
Plesni dogodki za aktivno udeležbo turistov 4.1 4.0 4.2
Vpeljava električnih vozil po Ljubljani 3.9 3.7 4.3
3.8 3.6 3.9
Legenda: P-povprečje vsi, JS – javni sektor, ZS – zasebni sektor 3.7 4.0 3.3
Vir: lastna raziskava
Anketiranci slabše podpirajo ukrepe »Ljubljana je športno mesto« (mesec,
ko se odvijajo največji športni dogodki), »plesni dogodki« in »vpeljava
električnih vozil«. Velika odstopanja v oceni se pojavljajo tudi glede na
organizacijo, v kateri so zaposleni anketiranci.
V tabeli 10 predstavljamo mnenje anketirancev o ukrepih za uresničevanje
strategije skozi operativna cilja, ki govorita o tem, kaj je potrebno narediti
za boljšo usposobljenost v turizmu zaposlenih in s turizmom povezanih
zaposlenih ter za boljšo informiranost deležnikov na turistični destinaciji
Ljubljana.
65