Page 211 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 12, zvezek 25 / Year 12, Issue 25, 2016
P. 211
Leon Stefanija, Matej Bonin, Dimitrij Beuermann, Ada Holcar Brunauer, O KORISTI IN ŠKODI ...

Starostno loèene skupine v 1. razredu: 7-letni v enotni skupini (napredujejo poèasneje, kar je za
njihovo starost povsem naravno), 8 in 9-letni pa v svoji skupini. Glasbena pripravnica obvezna za
vse: otroci v tem enem letu dobijo osnove, ki jim olajšajo delo v 1. razredu (ka e se velik razkorak
med uèenci, ki so opravili GLP in med èistimi novinci). Ukinitev zmanjšanja ur pouka zaradi
manjšega števila otrok v skupini, saj le-ti potrebujejo enako število ponovitev in utrjevanj, kot vsi
ostali; oziroma dopolnitev predmetnika s standardi znanj za uèence, ki imajo (zaradi normativa)
namesto 70 le 35 sreèanj letno, oziroma nekateri še manj ali imajo pouk v kombinirani skupini
(skrajšana minuta a in 2 razlièna razreda hkrati!). Prerazporeditev snovi 5. razreda (D7) v 6.
razred.
Ker zahteva premet nauk o glasbi veliko individualizacije pri pouku, bi spremenila normativ za
oddelek. Zgornji limit bi moral biti 15 uèencev na oddelek.

V komentarjih pedagogov GŠ je videti teorija glasbe v osnovi dobro postavljena znotraj
celotnega izobra evalnega procesa. Samo nekatere vsebine izstopajo kot bolj, nekatere pa
kot malo manj posreèene.
Nihanja pri usvajanju posameznih glasbenoteoretiènih vsebin so veèja tam, kjer se
posamezne glasbenoteoretiène dejavnosti povezujejo, torej so zelo uspešni pri podajanju
ritmiènih vaj (Graf 1) in precej manj pri prepoznavanju sozvoèij (Graf 2) ali pa
zapisovanju melodièno-ritmiènih vsebin (Graf 3).
Graf 1: Izvajanje ritmiènih vaj.

Graf 2: Prepoznavanje sozvoèij.

211
   206   207   208   209   210   211   212   213   214   215   216