Page 281 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 12, zvezek 25 / Year 12, Issue 25, 2016
P. 281
Andreja Marèun, POUÈEVANJE UÈENCEV S POSEBNIMI POTREBAMI V GLASBENIH ŠOLAH ...

stranjo roke oz. obema rokama izmenièno ali pa izmenièno s posamezni prsti. Posamezne
tone pa lahko usvojimo tudi s pomoèjo gibanja, kjer na tla narišemo oz. postavimo notno
èrtovje in nato uèencu narekujemo naj npr. skoèi na ton f1 (Vovk, 2010).

Boljšo osredotoèenost na doloèeno stvar lahko pri uèencu dose emo tudi z vajo, kjer
uèenec z oèmi sledi èrti od številke do èrke. Èe konèa pri pravi èrki, vidi po številki za
èrko. Igro naj poskusi konèati v eni minuti (Pentek, 2007 v Vilar, 2013). Vajo v GŠ lahko
prilagodimo tako, da namesto èrke uporabimo note, ki oznaèujejo trajanje. Èe število ena
vodi do èetrtinke, število dva do polovinke, bo uèenec tako hkrati utrjeval še koliko dob
traja posamezna nota.

Slika 17: Povezovanje številk in èrk6

Telovadba za mo gane - Brain Gym

Pri glasbenem izobra evanju UPP lahko uporabimo tudi nekatere preproste vaje programa
Brain Gym, katerega utemeljitelja sta P. Dennison in G. Dennison.

V GŠ so zagotovo primerne naslednje tri vaje, preko katerih uèenec lahko razvija in uri
razliène sposobnosti. Risanje le eèe osmice nam omogoèa gladko prehajanje vidne
sredine. S tem aktiviramo obe oèesi in omogoèimo zlitje levega in desnega vidnega polja.
Osmico rišemo tako, da ima jasno doloèeno središèno toèko ter loèeno levo in desno polje,
ki ju povezuje neprekinjena èrta (Dennison in Dennison, 2007). Vaja spodbuja mo gane
za prehod èez sredinsko linijo vida in boljšo povezavo obeh mo ganskih polovic ter
pripomore k bolj usklajenemu delovanju, oèesnih mišic zlasti kadar neèemu sledimo.
Risanje le eèe osmice prav tako vpliva na sprošèanje oèi, vratu in ramen med
osredotoèenjem ter zboljšuje osredotoèenost, ravnote je in usklajenost gibov (prav tam).

Povsem preprosta je tudi vaja raztezanja rok, s katero raztezamo mišice gornjega dela
prsnega koša in ramen. V tem podroèju je tudi mišièni nadzor za dejavnosti grobe in fine
motorike. En roko dvignemo in raztezamo, pri èemer je glava sprošèena. Preden zaènemo
raztezati drugo roko, primerjamo dol ino, sprošèenost in gibljivost rok. Ob raztegu poèasi

6 Vilar, J. (2013). Razvijanje pozornosti in koncentracije: zbirka vaj. Dostopno na spletnem naslovu:
http://www.cresnjevec.si/files/2011/07/vaje_za_koncentracijo_leto2013.pdf (obiskano: 27. 6. 2015).

281
   276   277   278   279   280   281   282   283   284   285   286