Page 280 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 12, zvezek 25 / Year 12, Issue 25, 2016
P. 280
SBENOPEDAGOŠKI ZBORNIK, 25. zvezek Slika 16: Tabela, ki jo je
izpolnil deèek5
Slika 15: Tabela, v katero je
èrke vpisal uèitelj
Pedagoški proces se je nadaljeval z rezanjem kvadratkov, kjer so bile zapisane èrke, uèitelj
pa je na veèji kos papirja narisal violinski kljuè in notno èrtovje in svetlejšo èrtkano èrto za
c1. Nato je uèitelj èrko B narisal na srednjo èrto in povprašal uèenca ali ve, kje bi bil lahko
C, le-ta pa se je anksiozno odzval in dejal: “Ne!” Uèitelj je v nato v prazni prostor nad èrko
B, narisal èrko C. Pri vprašanju o tem, kje je èrka D, je uèitelj dobil enak odgovor, zato je
uèencu predlagal naj samo ugiba, kje bi èrka D lahko bila in odgovoril je pravilno. V notno
èrtovje je uèitelj zapisal še ostale èrke in kasneje je uèenec na uèiteljevo prošnjo izrezane
èrke lahko postavil na pravo mesto v notnem èrtovju. Deèek in uèitelj sta nato imena not
zapisala na majhne rumene oznaèevalne listke in jih prilepila tako na notno èrtovje kot tudi
na klaviaturo. Deèek je sprva skladbico lahko zaigral s pomoèjo rumenih oznaèevalnih
listkov, kasneje pa tudi brez njih (prav tam).
S pomoèjo postavitve èrk na pravo mesto v notnem èrtovju, se je deèek nauèil brati notni
zapis in ga kasneje uporabljati tudi na klaviaturi. Deèkova sposobnosti dekodiranja
notnega zapisa predstavlja pomembno razliko med navedenim pristopom in pristopom, ki
ga uporabljamo v GŠ, saj tradicionalen naèin glasbenega pouèevanja notnega zapisa
vkljuèuje pojasnjevanje notnega èrtovja in not ter njihovega odnosa (prav tam).
Vaje za koncentracijo
Igranje inštrumenta in uspešno nastopanje je povezano tudi s koncentracijo, ki uèencem
nemalokrat povzroèa te ave. Te so verjetno še posebej izrazite, èe ima uèenec te ave, ki so
povezane z motnjami pozornosti in hiperaktivnostjo. Pri teh uèencih je potrebno, da uèitelj
v pouk vkljuèuje razliène aktivnosti, ki uèencu omogoèajo gibanje oz. fizièno izvajanje ter
da med pouèevanjem uporabljajo veè kratkih odmorov.
Omeniti velja še multisenzorni pristop, kjer so vkljuèene vse zaznavne modalnosti –
slušno, vidno, gibalno in taktilno. Vaja, ki spodbuja zbranost, gibanje in hkrati zagotovo
zahteva tudi motoriène spretnosti, je vaja z uporabo balona, ki ga mora uèenec èim veèkrat
odbiti ne da bi se pri tem dotaknil tal (Gasser, 2013). Enako lahko poskusi tudi s hrbtno
5 Shore, S.M. (2003). The Language of Music. Journal of Education. Vol. 183, No. 2, str. 113–125.
280
izpolnil deèek5
Slika 15: Tabela, v katero je
èrke vpisal uèitelj
Pedagoški proces se je nadaljeval z rezanjem kvadratkov, kjer so bile zapisane èrke, uèitelj
pa je na veèji kos papirja narisal violinski kljuè in notno èrtovje in svetlejšo èrtkano èrto za
c1. Nato je uèitelj èrko B narisal na srednjo èrto in povprašal uèenca ali ve, kje bi bil lahko
C, le-ta pa se je anksiozno odzval in dejal: “Ne!” Uèitelj je v nato v prazni prostor nad èrko
B, narisal èrko C. Pri vprašanju o tem, kje je èrka D, je uèitelj dobil enak odgovor, zato je
uèencu predlagal naj samo ugiba, kje bi èrka D lahko bila in odgovoril je pravilno. V notno
èrtovje je uèitelj zapisal še ostale èrke in kasneje je uèenec na uèiteljevo prošnjo izrezane
èrke lahko postavil na pravo mesto v notnem èrtovju. Deèek in uèitelj sta nato imena not
zapisala na majhne rumene oznaèevalne listke in jih prilepila tako na notno èrtovje kot tudi
na klaviaturo. Deèek je sprva skladbico lahko zaigral s pomoèjo rumenih oznaèevalnih
listkov, kasneje pa tudi brez njih (prav tam).
S pomoèjo postavitve èrk na pravo mesto v notnem èrtovju, se je deèek nauèil brati notni
zapis in ga kasneje uporabljati tudi na klaviaturi. Deèkova sposobnosti dekodiranja
notnega zapisa predstavlja pomembno razliko med navedenim pristopom in pristopom, ki
ga uporabljamo v GŠ, saj tradicionalen naèin glasbenega pouèevanja notnega zapisa
vkljuèuje pojasnjevanje notnega èrtovja in not ter njihovega odnosa (prav tam).
Vaje za koncentracijo
Igranje inštrumenta in uspešno nastopanje je povezano tudi s koncentracijo, ki uèencem
nemalokrat povzroèa te ave. Te so verjetno še posebej izrazite, èe ima uèenec te ave, ki so
povezane z motnjami pozornosti in hiperaktivnostjo. Pri teh uèencih je potrebno, da uèitelj
v pouk vkljuèuje razliène aktivnosti, ki uèencu omogoèajo gibanje oz. fizièno izvajanje ter
da med pouèevanjem uporabljajo veè kratkih odmorov.
Omeniti velja še multisenzorni pristop, kjer so vkljuèene vse zaznavne modalnosti –
slušno, vidno, gibalno in taktilno. Vaja, ki spodbuja zbranost, gibanje in hkrati zagotovo
zahteva tudi motoriène spretnosti, je vaja z uporabo balona, ki ga mora uèenec èim veèkrat
odbiti ne da bi se pri tem dotaknil tal (Gasser, 2013). Enako lahko poskusi tudi s hrbtno
5 Shore, S.M. (2003). The Language of Music. Journal of Education. Vol. 183, No. 2, str. 113–125.
280