Page 141 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 141
Medpredmetno povezovanje glasbenih in likovnih vsebin v zamejskem šolstvu

–  
– 

>

Slika 1 Število let delovnih izkušenj sodelujočih v raziskavi

Metodologija in potek raziskave

Kvalitativna raziskava, ki smo jo izvedli, je potekala v šolskem letu 2019/2020.
Vključili smo 26 učiteljic naključno izbranih zamejskih šol s slovenskim učnim
jezikom. 8 učiteljic, vključenih v raziskavo, ima od pet do deset let delovnih
izkušenj, 11 intervjuvanih učiteljic ima od 10 do 20 let, 7 pa več kot 20 let.

Z zamejskimi učiteljicami smo opravili polstrukturirani intervju, s katerim
smo želeli ugotoviti mnenja ter stališča o načrtovanju ter izvajanju medpred-
metnih povezavah med glasbeno in likovno umetnostjo. Za učiteljice smo
pripravili devet vodilnih vprašanj odprtega tipa, ki smo jih uporabili kot po-
moč pri izvedbi pogovora. Zastavili smo jim vprašanja o načrtovanju in izva-
janju povezav med likovnimi in glasbenimi vsebinami, o uporabljenih stra-
tegijah medpredmetnega povezovanja, o težavah, s katerimi se srečujejo pri
načrtovanju in izvajanju povezav, ter o pomenu medpredmetnega povezo-
vanja glasbenih in likovnih vsebin za celostni razvoj učencev.

Uporabili smo deskriptivno metodo empiričnega znanstvenega razisko-
vanja. Dobljene podatke smo obdelali po postopkih kvalitativne analize. Po
transkripciji intervjujev smo določili enote kodiranja in definirali relevantne
pojme.

Rezultati in interpretacija
Po izpeljavi kvalitativne analize opravljenih intervjujev smo pojme razvrstili
v naslednje kategorije:

– Strategije načrtovanja medpredmetnih povezav med glasbenimi in li-
kovnimi vsebinami.

– Izhodišča za načrtovanje in izvajanje učinkovitih medpredmetnih po-
vezav v zamejskih šolah.

– Nejasnosti pri načrtovanju in izvajanju medpredmetnih povezav med
glasbeno in likovno umetnostjo.

Strategije načrtovanja medpredmetnih povezav med glasbenimi
in likovnimi vsebinami

Najprej nas je zanimalo, katere strategije medpredmetnega povezovanja
glasbenih in likovnih vsebin so učiteljice v zamejskih osnovnih šolah s sloven-

139
   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146