Page 149 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 149
Vključevanje glasbenih metod poučevanja
in učenja v pouk tujega jezika

Bojan Kovačič
Univerza v Mariboru
bojan.kovacic@um.si

Anja Špindler
anja.spindler95@gmail.com

Prispevek obravnava vključevanje glasbenih metod poučevanja in učenja v
pouk tujega jezika v 1. in 2. vzgojno-izobraževalnem obdobju osnovne šole.
Preučevali smo, kako pogosto učitelji, ki poučujejo tuji jezik v 1. in/ali 2.
vzgojno-izobraževalnem obdobju osnovne šole, v pouk tujega jezika vključu-
jejo glasbene metode poučevanja in učenja. Pri tem so nas zanimale razlike v
odgovorih glede na vzgojno-izobraževalno obdobje, v katerem učitelji pouču-
jejo, izobrazbo in obiskovanje glasbene šole učiteljev. V raziskavi je sodelovalo
129 učiteljev. Rezultati so pokazali, da učitelji v 1. VIO statistično značilno pogo-
steje vključujejo glasbene metode poučevanja in učenja kot v 2. VIO. Tudi med
učitelji razrednega pouka in učitelji tujega jezika so se pokazale statistično zna-
čilne razlike glede pogostosti vključevanja nekaterih glasbenih metod. Preuče-
vali smo tudi razlike med učitelji, ki so obiskovali glasbeno šolo, ter učitelji, ki
glasbene šole niso obiskovali. Statistično značilnih razlik nismo ugotovili.
Ključne besede: glasba, metode poučevanja glasbene umetnosti, tuji jezik,
medpredmetne povezave, 1. in 2. vzgojno-izobraževalno obdobje

Uvod
Doseganje ciljev v vzgojno-izobraževalnem procesu je odvisno tudi od ustre-
zne izbire metod. Dejavnost poučevanja (učiteljev vidik) preko metod pou-
čevanja vpliva na dejavnost učenja (učenčev vidik). Oblikovanje znanja tu-
jega jezika s pomočjo glasbenih dejavnosti in vsebin ter uporabo različnih
metod glasbenega poučevanja in učenja lahko izboljša kakovost poučevanja
in učenja ter prinaša številne prednosti in koristi. Medpredmetno povezova-
nje je danes eden aktualnih in večjih izzivov osnovnošolskega izobraževa-
nja, ki ga poudarjajo številni avtorji. Pričujoči prispevek obravnava ožji fokus
medpredmetnega povezovanja, in sicer uporabo izbranih metod poučeva-
nja glasbene umetnosti pri poučevanju tujega jezika. Gre za dve specifični
predmetni področji, ki imata številne stične točke in podporo številnih avtor-
jev. B. Sicherl-Kafol (2015) poudarja, da lahko s pomočjo kompleksnih med-

Volk, M., T. Štemberger, A. Sila in N. Kovač, ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot
do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem.

https://doi.org/10.26493/978-961-293-013-4.147-163
   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154