Page 153 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 153
Vključevanje glasbenih metod poučevanja in učenja v pouk tujega jezika

Raziskovalne hipoteze
Postavili smo naslednje hipoteze:

1. Med 1. in 2. VIO OŠ obstajajo statistično značilne razlike glede pogosto-
sti vključevanja glasbenih metod poučevanja in učenja v pouk tujega
jezika.

2. Med učitelji razrednega pouka in učitelji tujega jezika obstajajo statis-
tično značilne razlike glede pogostosti vključevanja glasbenih metod
poučevanja in učenja v pouk tujega jezika.

3. Med učitelji, ki so obiskovali glasbeno šolo, in učitelji, ki glasbene šole
niso obiskovali, obstajajo statistično značilne razlike glede pogostosti
vključevanja glasbenih metod poučevanja in učenja glasbene umetno-
sti v pouk tujega jezika.

Raziskovalne metode
V raziskovanju smo uporabili kvantitativni pristop pedagoškega raziskova-
nja, in sicer deskriptivno in kavzalno neeksperimentalno metodo empirič-
nega pedagoškega raziskovanja.

Raziskovalni vzorec
V raziskovanje je bil vključen neslučajnostni priložnostni vzorec iz konkretne
populacije, ki zajema 129 učiteljev, od tega je 58 profesorjev oz. profesoric
tujega jezika, ki poučujejo tuji jezik v 1. in/ali 2. VIO, in 71 profesorjev oz. pro-
fesoric razrednega pouka z opravljenim izobraževanjem iz zgodnjega pou-
čevanja tujega jezika, ki poučujejo tuji jezik v 1. in/ali 2. VIO. Glede na dejstvo,
da veliko učiteljev poučuje tuji jezik tako v 1. kot tudi v 2. VIO, smo učitelje
prosili, naj označijo VIO, v katerem poučujejo TJ več časa. Kar 74  učiteljev
TJ pogosteje poučuje v 1. VIO OŠ in le 26  učiteljev pogosteje poučuje TJ v
2. VIO OŠ. Spletni anketni vprašalnik je rešilo več učiteljev, ki niso obiskovali
glasbene šole (60 ), kot tistih, ki so obiskovali glasbeno šolo (40 ).

Merski instrumentarij
Anketni vprašalnik je bil sestavljen na podlagi literature in delno po vzgledu
anketnega vprašalnika P. Švajger (2015), ki se je z anketnim vprašalnikom
osredotočala le na vključevanje pesmi v pouk tujega jezika na razredni stop-
nji. Spletni anketni vprašalnik sestavljata dva dela. V prvem delu so zasta-
vljena vprašanja, ki učitelje sprašujejo po njihovi izobrazbi, delovni dobi, re-
giji, v katero spada OŠ, kjer poučujejo, VIO, v katerem poučujejo tuji jezik, ter
ali so obiskovali glasbeno šolo. Nato sledi drugi del anketnega vprašalnika, ki
se direktno navezuje na njihovo poučevanje tujega jezika v 1. in/ali 2. VIO OŠ.

151
   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158