Page 154 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 154
an Kovačič in Anja Špindler

Uporabljena lestvica vsebuje naslednje stopnje: 1. zelo redko (skoraj nikoli),
2. redko (vsak drugi ali tretji mesec), 3. srednje pogosto (1x do 2x na mesec),
4. pogosto (1x na teden), 5. zelo pogosto (skoraj vsako uro).

Postopek zbiranja podatkov
Podatke smo zbirali s spletnim anketnim vprašalnikom od maja 2019 do julija
2019. Spletni anketni vprašalnik smo preko povezave poslali na elektronske
naslove vseh 454 osnovnih šol v Sloveniji z vljudnim dopisom v želji, da posre-
dujejo elektronsko pošto učiteljem, ki poučujejo tuji jezik v 1. in/ali 2. VIO OŠ.

Rezultati in diskusija
Pogostost vključevanja glasbenih metod poučevanja in učenja v pouk
tujega jezika
Vprašanje v anketnem vprašalniku se je nanašalo na vključevanje glasbe-
nih metod poučevanja in učenja ob posameznih glasbenih dejavnostih v
pouk TJ.

1. trditev: V svoje poučevanje tujega jezika vključujem metodo dela z glasbenim
zapisom. Iz preglednice 1 lahko razberemo, da učitelji to metodo v večini
uporabljajo zelo redko oz. redko (88 ), manj jih jo uporablja srednje pogo-
sto (10 ) ali pogosto oz. zelo pogosto (2 ). Ugotovljeno dejstvo, da ude-
leženci v raziskavi v svoje poučevanje tujega jezika metodo dela z glasbe-
nim zapisom večinoma vključujejo zelo redko oz. redko, ne preseneča, saj
gre za skupne podatke celotnega vzorca udeležencev raziskave, ki ga se-
stavljajo tako profesorji tujega jezika kot tudi profesorji razrednega pouka z
opravljenim izobraževanjem iz zgodnjega poučevanja tujega jezika. Učitelji
razrednega pouka že v času študija spoznajo, razumejo in usvojijo uporabo
različnih glasbenih zapisov (slikovni/grafični, simbolni in notni zapis) pri po-
učevanju glasbene umetnosti, kar je njihova primerjalna prednost.

2. trditev: V svoje poučevanje tujega jezika vključujem metodo ustvarjanja glas-
benih vsebin (npr. izmišljanje besedila na dano melodijo). Učitelji to metodo v
večini uporabljajo zelo redko oz. redko (83 ), le malo učiteljev jo uporablja
srednje pogosto (9 ), zelo malo pa jih jo uporablja pogosto oz. zelo pogosto
(7 ). Pričakovana vrzel v glasbeno-didaktični usposobljenosti udeležencev
raziskave se kaže v domnevnem nepoznavanju metod ustvarjanja glasbe-
nih vsebin, kamor po B. Sicherl-Kafol (2001) uvrščamo ritmično/melodično
dopolnjevanje, ritmična/melodična vprašanja in odgovore, izmišljarije: pev-
sko izmišljanje na dano besedilo, izmišljanje besedila na dano besedilo, iz-
mišljanje besedila in melodije, izmišljanje inštrumentalnih vsebin, izmišlja-

152
   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159