Page 155 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 155
Vključevanje glasbenih metod poučevanja in učenja v pouk tujega jezika

Preglednica 1 Pogostost uporabe glasbenih metod poučevanja in učenja ob posameznih
glasbenih dejavnostih pri pouku tujega jezika v 1. in 2. VIO OŠ

Trditev () () () () () () ()

(a) Število       ,

Delež ()      

(b) Število       ,

Delež ()      

(c) Število       ,

Delež ()      

(č) Število       ,

Delež ()      

(d) Število       ,
Delež ()
     

(e) Število       ,

Delež ()      

Opombe Naslovi stolpcev: (1) zelo redko, (2) redko, (3) srednje, (4) pogosto, (5) pogosto, (6)
zelo pogosto skupaj, (7) povprečna vrednost. Trditve: (a) v svoje poučevanje tujega jezika vklju-
čujem metodo dela z glasbenim zapisom, (b) v svoje poučevanje tujega jezika vključujem me-
todo ustvarjanja glasbenih vsebin (npr. izmišljanje besedila na dano melodijo), (c) v svoje pou-
čevanje tujega jezika vključujem metodo poustvarjalnega petja (npr. petje ob učiteljevi instru-
mentalni spremljavi, petje ob spremljavi predvajalnika zvoka), (č) v svoje poučevanje tujega
jezika vključujem metodo gibalnega/likovnega/besednega ustvarjanja ob glasbi, (d) v svoje
poučevanje tujega jezika vključujem metodo petja s posnemanjem (posnemanje delov pesmi
do usvojitve), (e) v svoje poučevanje tujega jezika vključujem metodo petja s pripevanjem (so-
časno petje učitelja in učencev).

nje ritmičnih besedil, ritmizacijo besedila. Metode ponujajo številne mož-
nosti medpredmetnega povezovanja preučevanih področij, tako na ravni
procesov in ciljev učenja (ustvarjanje, izraznost, jasna izreka, širjenje besedi-
šča, oblikovanje glasov in besed, koordinacija besed in kretenj . . .) kot tudi
na ravni vsebin in pojmov (jasna, ritmična izreka, ljudske in umetne pesmi,
zvočno slikanje, rima, ritem, hitro – počasi, verz, kitica, besedni zaklad, be-
seda, glas, zlog, ljudske pesmi, nastopanje, interpretacija, improvizacija . . .)
(Ministrstvo za šolstvo in šport 2011).

3. trditev: V svoje poučevanje tujega jezika vključujem metodo poustvarjalnega
petja (npr. petje ob učiteljevi instrumentalni spremljavi, petje ob spremljavi pred-
vajalnika zvoka). Učitelji to metodo v večini uporabljajo redko oz. zelo redko
(48 ), nekoliko manj jih metodo uporablja pogosto oz. zelo pogosto (31 ),
le nekateri pa jo uporabljajo srednje pogosto (20 ). Učiteljeva pevska in-
terpretacija (estetska izvedba) ali predvajani zvočni posnetek vpliva na to,
kako učenci pesem doživijo in posledično sprejmejo, vzljubijo oz. jim postane

153
   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160