Page 18 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 18
a Štemberger

1. faza 2. faza
Izhodiščna Opis/razlaga

ideja dejstev

6. faza 3. faza
Razlaga Načrtovanje
učinkov
akcije

Slika 2 5. faza 4. faza
Spremljanje Uvajanje
Ciklični potek
akcijskega raziskovanja učinkov akcije
(povzeto po Kemmis idr.
1991, 53)

v kompleksnih socialnih situacijah ni možno predvideti prav vsega, kar bo
potrebno storiti. Poleg vijačnice se akcijsko raziskovanje lahko nekoliko na-
tančneje ponazori s cikličnim oz. spiralnim potekom (glej sliko 2) (Elliott 1981
v Kemmis idr. 1991).

Kemmis in McTaggart (1988) sta opredelila štiri ključne faze akcijskega raz-
iskovanja:

– izdelava načrta za akcijo, ki naj bi vodila v izboljšanje oz. spreminjanje;
– ukrepi za uresničitev načrta;
– opazovanje in spremljanje učinkov teh ukrepov v okvirih, znotraj kate-

rih potekajo;
– premislek o učinkih (refleksija), ki je podlaga za nadaljnje načrtovanje.

Te »osnovne« faze so raziskovalci dopolnjevali oz. izpopolnjevali ter jih ne-
koliko natančneje opisali (Kemmis idr. 1991, 53).

V spiralnem poteku akcijskega raziskovanja so predstavljene faze poteka
akcijske raziskave, ki jih v nadaljevanju nekoliko podrobneje opisujemo.

Prva faza: izhodiščna ideja oz. oblikovanje problema

Na začetku, torej še preden se akcijskega raziskovanja lotimo, se oblikuje
neka izhodiščna ideja o ciljih, ki naj bi jih s to raziskavo dosegli. Običajno gre
za splošnejšo idejo o ciljih in poteh. Cilji so lahko raziskovalni in praktični. Raz-

16
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23