Page 187 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 187
Raziskovalni pouk ob mikroskopiranju v kontekstu medpredmetnega sodelovanja učiteljev
Preglednica 2 Lastne vrednosti, pojasnjene variance in dobljeno število faktorjev
Spremenljivka Začetna lastna vrednost Prid. vsote nal. kvadratov
() () () () ()
()
, , , , , ,
, , , , , ,
, , , , , ,
, , , , , ,
, , , , , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
Opombe Naslovi stolpcev: (1) celotna varianca, (2) pojasnjena varianca (), (3) kumulativna
varianca ().
Struktura stališč in mnenj učiteljev o mikroskopiranju
Za ugotavljanje povezav smo uporabili faktorsko analizo. V preglednici 2 so
prikazane lastne vrednosti pojasnjene variance in dobljeno število faktorjev.
Ugotavljamo, da smo iz 15 trditev dobili 5 faktorjev, ki skupaj pojasnjujejo
61,516 variance prostora.
V preglednici 3 je prikazana matrika faktorjev (faktorskega sklopa). Faktor
1 (Učiteljevo zanimanje za mikroskopiranje) popisuje mnenja učiteljev glede
njihovega zanimanja za mikroskopiranje. Prvi faktor pojasnjuje 20,079 va-
riance prostora faktorjev. Koeficient zanesljivosti prvega faktorja je Cronba-
chova alfa 0,679. Faktor 1 pozitivno nasičujejo spremenljivke: Želel bi si doda-
tnih znanj o postopkih mikroskopiranja; Mikroskopiranje je zame kot učitelja
zanimivo; Ko je odkrito nekaj novega, želim to izvedeti. Vse spremenljivke,
ki nasičujejo prvi faktor, imajo pozitivno korelacijo s faktorjem 1. Učitelji me-
nijo, da je mikroskopiranje in s tem odkrivanje mikrosveta zanimivo. Učitelji
si želijo več vedeti o mikroskopiranju.
Faktor 2 (Učenčevo zanimanje za mikroskopiranje) popisuje mnenje učite-
ljev o odnosu učencev do mikroskopiranja. Drugi faktor pojasnjuje 15,077
variance prostora faktorjev. Koeficient zanesljivosti drugega faktorja je Cron-
185
Preglednica 2 Lastne vrednosti, pojasnjene variance in dobljeno število faktorjev
Spremenljivka Začetna lastna vrednost Prid. vsote nal. kvadratov
() () () () ()
()
, , , , , ,
, , , , , ,
, , , , , ,
, , , , , ,
, , , , , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
Opombe Naslovi stolpcev: (1) celotna varianca, (2) pojasnjena varianca (), (3) kumulativna
varianca ().
Struktura stališč in mnenj učiteljev o mikroskopiranju
Za ugotavljanje povezav smo uporabili faktorsko analizo. V preglednici 2 so
prikazane lastne vrednosti pojasnjene variance in dobljeno število faktorjev.
Ugotavljamo, da smo iz 15 trditev dobili 5 faktorjev, ki skupaj pojasnjujejo
61,516 variance prostora.
V preglednici 3 je prikazana matrika faktorjev (faktorskega sklopa). Faktor
1 (Učiteljevo zanimanje za mikroskopiranje) popisuje mnenja učiteljev glede
njihovega zanimanja za mikroskopiranje. Prvi faktor pojasnjuje 20,079 va-
riance prostora faktorjev. Koeficient zanesljivosti prvega faktorja je Cronba-
chova alfa 0,679. Faktor 1 pozitivno nasičujejo spremenljivke: Želel bi si doda-
tnih znanj o postopkih mikroskopiranja; Mikroskopiranje je zame kot učitelja
zanimivo; Ko je odkrito nekaj novega, želim to izvedeti. Vse spremenljivke,
ki nasičujejo prvi faktor, imajo pozitivno korelacijo s faktorjem 1. Učitelji me-
nijo, da je mikroskopiranje in s tem odkrivanje mikrosveta zanimivo. Učitelji
si želijo več vedeti o mikroskopiranju.
Faktor 2 (Učenčevo zanimanje za mikroskopiranje) popisuje mnenje učite-
ljev o odnosu učencev do mikroskopiranja. Drugi faktor pojasnjuje 15,077
variance prostora faktorjev. Koeficient zanesljivosti drugega faktorja je Cron-
185