Page 229 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 229
Medinstitucionalna/multidisciplinarna obravnava mladostnika

Odnos do sovrstnikov, strokovnega kadra
V odnosu do sovrstnikov je postal neprimerljivo odprtejši, prav tako je znal
na primeren način izraziti svoje želje, cilje, zahteve in pričakovanja ter se po-
staviti zase.¹⁸ Veliko je pridobil na samozavesti. Do strokovnega osebja se je
obnašal primerno, spoštljivo in kultivirano. Na morebitna opozorila nikoli ni
reagiral agresivno, temveč jih je upošteval. Postal je povezovalni člen v triko-
tniku učitelj – vzgojitelj – otroci/mladostniki ter širil pozitivno klimo, kamor
koli je šel.

Sodelovanje s starši
Tudi sodelovanje s starši (tudi s starimi starši, ki so Anžetu vselej predstavljali
neprecenljivo oporo) se je od urgentnega medinstitucionalnega tima naprej
zelo izboljšalo. Ob torkih in četrtkih je z njim po telefonu govorila celotna raz-
širjena družina (včasih so ga poklicale še sestrične in bratranci). Prav tako se
je mama – poleg skoraj vsakodnevnega telefonskega stika, rednega udeleže-
vanja govorilnih ur, predavanj, delavnic za starše ipd. – začela aktivno vklju-
čevati tudi v vse ostale dejavnosti, aktivnosti ter dogodke, ki so potekali na
ravni omenjene institucije¹⁹ (tako osnovnošolke kot zavodske).

Anže je s šolskim letom 2016/2017 zaključil osnovnošolsko obvezo, prav
tako je zaključil bivanje v dotičnem VZ. Vrnil se je v domače primarno okolje.
Šolanje je nadaljeval v štiriletnem srednješolskem izobraževanju, ki si ga je
sam izbral. Na žalost podrobnejših informacij, s katerimi bi dobili vpogled v
njegovo zdajšnje funkcioniranje oz. spopadanje z izzivi, ki jih je prineslo na-
daljnje življenje, predvsem pa »novo« srednješolsko okolje kot tudi vrnitev v
domačo primarno sredino (ki glede na diagnostično dokumentacijo z vidika
pomoči pri njegovem šolskem delu ni vzpodbudna), nimamo.

Sklepne ugotovitve
S študijo primera smo želeli dobiti bolj poglobljen vpogled v področje me-
dinstitucionalne oz. multidisciplinarne obravnave mladostnika, namešče-
nega v vzgojnem zavodu. Povzemamo nekaj sklepnih ugotovitev, ki lahko
služijo kot vir za nadaljnja raziskovanja.

Rezultati predstavljene raziskave – izhajajoč iz kronologije dogodkov so-
delovanja vseh deležnikov v procesu obravnave ter diagnostične dokumen-
tacije, iz katere je razviden potek dela multidisciplinarnega in medinstitucio-

¹⁸ Ob namestitvi v VZ česa podobnega nikakor ni bil zmožen.
¹⁹ Pod v dotični VZ so bile (še vedno so) – kot že omenjeno – vključene tri vzgojno-izobraževalne

enote: OŠ, VZ in vrtec.

227
   224   225   226   227   228   229   230   231   232   233   234