Page 233 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 233
Povezovanje študentov za sodelovalno
načrtovanje inkluzivnega pouka

Vanja Riccarda Kiswarday
Univerza na Primorskem
vanjariccarda.kiswarday@pef.upr.si

Katarina Kravos
Univerza na Primorskem
katarina.kravos@pef.upr.si

V današnjem času ima uporabno in ustvarjalno znanje, ki je hitro prenosljivo v
prakso, vse večji pomen. Generaliziranje znanja v prakso po prenovljeni Bloo-
movi taksonomiji pomeni ustvarjanje novosti, ki spodbuja razmišljanje izven
okvirjev, vendar pa je za to najprej pomembno dobro razumevanje teorije. In-
terdisciplinarno razmišljanje se povezuje z znanjem višjega reda, saj integrira
znanja več disciplin. To lahko dosežemo z interdisciplinarnim učenjem in tudi
poučevanjem, saj je pomembno, da je študent v tem procesu dobro voden. V
tem procesu se izrazi študentovo razumevanje teoretičnih konceptov, ki daje
osnovo kritičnemu in ustvarjalnemu razmišljanju, hkrati pa zahteva sodelova-
nje študentov različnih študijskih programov. Sodelovanje lahko otežujejo or-
ganizacijske ovire. Interdisciplinarno razmišljanje v programsko mešanih sku-
pinah študentov pa se lahko pojavi le, če je vzpostavljeno sodelovanje med
študenti. Primer interdisciplinarnega poučevanja v visokošolskem izobraževa-
nju s pilotnim projektom je primer dobre prakse, saj je študente potegnil iz
cone ugodja in jih izzval, da so iskali učinkovite rešitve problemov izven obi-
čajnih okvirjev.
Ključne besede: interdisciplinarno razmišljanje, interdisciplinarno učenje, viso-
košolsko izobraževanje, sodelovanje, razvoj inkluzivnih kompetenc

Uvod
V študiji pilotnega projekta, ki smo ga poimenovali »Sodelovalno načrtova-
nje inkluzivnega pouka za učence s posebnimi potrebami«, predstavljamo
primer dobre prakse interdisciplinarnega poučevanja in učenja v visokošol-
skem izobraževanju. S povezovanjem študentov različnih študijskih progra-
mov Univerze na Primorskem smo študentom omogočili izkušnjo interdisci-
plinarnega učenja, poučevanja in sodelovanja ter s tem spodbudili interdi-
sciplinarno razmišljanje.

Številni raziskovalci inkluzivne pedagogike ugotavljajo, da je sodelovalno
poučevanje znanstveno preverjena in učinkovita inkluzivna strategija (Flo-

Volk, M., T. Štemberger, A. Sila in N. Kovač, ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot
do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem.

https://doi.org/10.26493/978-961-293-013-4.231-247
   228   229   230   231   232   233   234   235   236   237   238