Page 238 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 238
ja Riccarda Kiswarday in Katarina Kravos

Ker se na UP PEF izobražujejo različni profili pedagoških delavcev, smo si
zadali, da jim že v času njihovega študija omogočimo priložnost za medpro-
gramsko sodelovanje oz. izkušnjo interdisciplinarnega načrtovanja pouka v
inkluzivni šoli. Naš cilj je bil s sodelovalnimi študijskimi dejavnostmi pri štu-
dentih spodbuditi interdisciplinarno razmišljanje. Slednje se po E. J. H. Spelt
idr. (2009) ne more pojaviti brez sodelovanja in prepleta več disciplin. Prav
tako smo s tem želeli prepoznati in analizirati različne dejavnike, ki vplivajo na
vzpostavitev interdisciplinarnega razmišljanja pri načrtovanju inkluzivnega
pouka za učence s PP. Na osnovi ugotovitev želimo izdelati čim učinkovitejši
model sodelovanja bodočih učiteljev in bodočih inkluzivnih pedagogov, saj
verjamemo, da bo interdisciplinarno razmišljanje dodatno obogatilo razvoj
inkluzivnih kompetenc; da je izkušnja sodelovanja v času študija dobra na-
ložba za sodelovanje v praksi in da je oblikovanje učinkovitega sodeloval-
nega modela pomembno tako za študente kot tudi za pedagoške delavce v
inkluzivni šoli.

Specifični cilji študije so bili ugotoviti mnenja študentov o (1) učinkovitosti
izkušnje sodelovalnega načrtovanja inkluzivnega pouka (za obogatitev zna-
nja, načrtovanje inkluzivnejšega pouka in ustvarjalnejših rešitev) in (2) učin-
kovitosti zaključnih predstavitev, ki smo jih organizirali v obliki zaključnega
strokovnega srečanja, poimenovanega »strokovni posvet«.

Raziskovalna vprašanja
1. Kaj sodelujoči študenti v študiji menijo o izkušnji s sodelovalnim načr-
tovanjem v pilotnem projektu?
2. V kolikšni meri sodelujoči študenti menijo, da so s sodelovalnim načr-
tovanjem obogatili svoje znanje?
3. V kolikšni meri sodelujoči študenti menijo, da jim je pilotni projekt
omogočil načrtovanje ustvarjalnejših rešitev in inkluzivnejšega pouka?
4. Kaj sodelujoči študenti menijo o strokovnem posvetu ob zaključku pro-
jekta?
5. Kakšne ovire so sodelujoči študenti tekom pilotnega projekta zaznavali
in kakšni so njihovi predlogi za izboljšanje?

Metodologija
Raziskovalne metode
Empirični del vključuje kvalitativno in kvantitativno študijo. V kombiniranem
pedagoškem raziskovanju smo v študiji primera z lastno udeležbo uporabili
deskriptivno, kavzalno neeksperimentalno metodo pedagoškega raziskova-
nja.

236
   233   234   235   236   237   238   239   240   241   242   243