Page 299 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 299
Uporaba raziskovalnih škatel v naravi kot primer učinkovitega medpredmetnega povezovanja
Preglednica 3 Učni cilji za raziskovalno škatlo Potok kot življenjski prostor za živali
Predmet Učni cilji
SPO – Spoznajo potok kot življenjski prostor za živali,
– znajo razlikovati in opisati živali, ki živijo v potoku in ob njem.
SLO – Berejo opisovalno besedilo,
– znajo zapisati opis živali,
– pisno povzemajo temo in bistvene podatke ter njihovo pomensko
povezanost,
– opazujejo živa bitja (živali) oz. kaj se dogaja z njimi ter tvorijo pomensko
in oblikovno ustrezne povedi.
MAT – Odkrijejo in ubesedijo lastnost oz. lastnosti, po katerih so živali razporejene
v sistem,
– predstavijo podatke s preglednico in prikazom s stolpci.
kaže na dobro poznavanje te problematike. Nekaj več težav so imeli pri tvor-
jenju pesmi in nadaljevanju zgodbe o Lusku, toda ob nudenju pomoči, z iz-
točnico, je učencem vsake skupine uspelo nadaljevati in sestaviti vsaj eno
štirivrstičnico.
3. raziskovalna škatla: Potok kot življenjski prostor za živali
Z raziskovalno škatlo smo želeli, da učenci spoznajo potok kot pomemben
življenjski prostor za živali. Pri raziskovanju in samostojnem učenju smo po-
leg ciljev predmeta spoznavanje okolja vključili cilje s področja slovenščine
in matematike (preglednica 3).
V sklopu te raziskovalne škatle smo načrtovali 5 dejavnosti, in sicer:
– spoznavanje pravil obnašanja v naravi in ravnanja z živimi bitji skozi
pesem,
– natančno opazovanje in opisovanje izbrane živali v okolici (s pomočjo
lupe ali daljnogleda),
– spoznavanje značilne živali tega območja s pomočjo različne literature,
– spoznavanje metode nabiranja vodnih organizmov in določanja le-teh
s pomočjo določevalnega ključa,
– spoznavanje metode določanja abundance posameznih vrst v nabra-
nem vzorcu (štetje posameznih vrst, risanje stolpčnega diagrama).
Ker se zavedamo, da prijetno počutje v naravnem okolju in pri spoznava-
nju živali vodi tudi do primernega ravnanja z živimi bitji, smo v okviru prve
dejavnosti, skozi pesem, želeli spodbuditi pogovor o obnašanju v naravi in
ustreznem odnosu do živih bitij. Večina učencev je mnenja, da v gozd hodijo
tiho, nimajo glasne glasbe, se tišje pogovarjajo in poslušajo naravo. Pouda-
297
Preglednica 3 Učni cilji za raziskovalno škatlo Potok kot življenjski prostor za živali
Predmet Učni cilji
SPO – Spoznajo potok kot življenjski prostor za živali,
– znajo razlikovati in opisati živali, ki živijo v potoku in ob njem.
SLO – Berejo opisovalno besedilo,
– znajo zapisati opis živali,
– pisno povzemajo temo in bistvene podatke ter njihovo pomensko
povezanost,
– opazujejo živa bitja (živali) oz. kaj se dogaja z njimi ter tvorijo pomensko
in oblikovno ustrezne povedi.
MAT – Odkrijejo in ubesedijo lastnost oz. lastnosti, po katerih so živali razporejene
v sistem,
– predstavijo podatke s preglednico in prikazom s stolpci.
kaže na dobro poznavanje te problematike. Nekaj več težav so imeli pri tvor-
jenju pesmi in nadaljevanju zgodbe o Lusku, toda ob nudenju pomoči, z iz-
točnico, je učencem vsake skupine uspelo nadaljevati in sestaviti vsaj eno
štirivrstičnico.
3. raziskovalna škatla: Potok kot življenjski prostor za živali
Z raziskovalno škatlo smo želeli, da učenci spoznajo potok kot pomemben
življenjski prostor za živali. Pri raziskovanju in samostojnem učenju smo po-
leg ciljev predmeta spoznavanje okolja vključili cilje s področja slovenščine
in matematike (preglednica 3).
V sklopu te raziskovalne škatle smo načrtovali 5 dejavnosti, in sicer:
– spoznavanje pravil obnašanja v naravi in ravnanja z živimi bitji skozi
pesem,
– natančno opazovanje in opisovanje izbrane živali v okolici (s pomočjo
lupe ali daljnogleda),
– spoznavanje značilne živali tega območja s pomočjo različne literature,
– spoznavanje metode nabiranja vodnih organizmov in določanja le-teh
s pomočjo določevalnega ključa,
– spoznavanje metode določanja abundance posameznih vrst v nabra-
nem vzorcu (štetje posameznih vrst, risanje stolpčnega diagrama).
Ker se zavedamo, da prijetno počutje v naravnem okolju in pri spoznava-
nju živali vodi tudi do primernega ravnanja z živimi bitji, smo v okviru prve
dejavnosti, skozi pesem, želeli spodbuditi pogovor o obnašanju v naravi in
ustreznem odnosu do živih bitij. Večina učencev je mnenja, da v gozd hodijo
tiho, nimajo glasne glasbe, se tišje pogovarjajo in poslušajo naravo. Pouda-
297