Page 303 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 303
Uporaba raziskovalnih škatel v naravi kot primer učinkovitega medpredmetnega povezovanja

Ocena zadovoljstva učencev z uporabo raziskovalnih škatel v naravi
in učinkovitosti izvedenega pouka
Po izvedbi pouka na prostem z uporabo raziskovalnih škatel smo izvedli in-
tervju z učenci, s katerim smo preverili njihovo zadovoljstvo s takim pristo-
pom poučevanja. Učenci so svoje zadovoljstvo ovrednotili z ocenami od 1 do
5, pri čemer je 1 pomenilo »sploh nisem zadovoljen« in 5 »sem zelo zadovo-
ljen«. Večina, 24 učencev (88,9 ), je učenje z raziskovalnimi škatlami ocenila
z oceno 5. Izpostavili so, da se jim je učenje zdelo zelo zanimivo, saj so bili
lahko v naravi in jo spoznavali skozi samostojno raziskovanje. Poleg tega jim
je bilo všeč skupinsko delo, kar potrjuje, da so zastavljene naloge spodbujale
sodelovalno učenje. Novost so bile zanje raziskovalne škatle, nad katerimi so
bili zelo navdušeni in bi si želeli ponovnega učenja z njimi. Trije učenci (11,1 )
so podali nekoliko slabšo oceno, 4. Na njihovo zadovoljstvo je vplival moteči
sošolec, ki je mestoma onemogočal izvedbo vseh dejavnosti. Poleg tega jih
je motil neprijeten vonj ob potoku.

Na podlagi pregledanih rešenih delovnih zvezkov in pogovora z učenci po
izvedbi dejavnosti smo ugotovili, da smo uresničili vse zastavljene cilje, pri
tem pa so učenci poleg znanja razvijali tudi druge spretnosti in sposobnosti
ter krepili pozitiven odnos do narave.

Sklepne ugotovitve
Namen raziskave je bil načrtovati in evalvirati pouk na temo voda z uporabo
raziskovalnih škatel in medpredmetnim povezovanjem za učence 3. razreda
osnovne šole. Ker je za mlajše učence (do 11 let) še posebej priporočljivo
spodbujanje povezanosti z naravo in odnosov do okolja preko zagotavljanja
neposredne, pozitivne izkušnje z naravo (Liefländer 2015), smo dejavnosti na-
črtovali in izvedli v učilnici v naravi. Rezultati raziskave potrjujejo, da je spo-
znavanje okolja predmet z raznolikimi življenjskimi vsebinami, ki jih ni težko
medpredmetno povezati, a kljub temu se mora učitelj poglobiti v vsebine
in presoditi, kje je medpredmetno povezovanje smiselno, ter pri tem izbrati
ustrezne učne cilje. Ugotovili smo, da medpredmetno povezovanje z upo-
rabo raziskovalnih škatel omogoča dinamičnost in raznolikost pouka, ki vodi
do pridobivanja znanj in spretnosti za ustvarjalno reševanje življenjskih situ-
acij. Skozi izvedbo smo ugotovili tudi, da tak pouk zahteva veliko predhodne
priprave, tako za načrtovanje in izdelavo raziskovalnih škatel, izbiro dejavno-
sti in nalog za učence kot tudi za organizacijo pouka v naravi. Raziskovalne
škatle je bilo potrebno prilagoditi pouku v naravi. Pri izvajanju slednjega tudi
ne moremo predvideti vseh situacij, ki se lahko zgodijo. Delo z raziskovalnimi
škatlami se je izkazalo za učinkovito tudi pri učenju v naravi, kar nam potrju-

301
   298   299   300   301   302   303   304   305   306   307   308