Page 307 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 307
Motorične spretnosti pri obdelavi papirja
kot izhodišče za medpredmetno
povezovanje na elementarnem nivoju
izobraževanja

Mojca Ribič
Osnovna šola Elvire Vatovec Prade
mojcaribi@gmail.com

Samo Fošnarič
Univerza v Mariboru
samo.fosnaric@um.si

Pri pouku naravoslovja in tehnike pogosto primanjkuje časa za izdelavo tehni-
ških izdelkov, prav tako pa šolam primanjkujejo ustrezno obdelovalno orodje
in pripomočki. Posledično se zato izdelujejo izdelki iz papirja, ki zahtevajo manj
časa ter potrebnih orodij in pripomočkov. Zato smo želeli raziskati, v kolikšni
meri učenci poznajo te obdelovalne postopke in zanje potrebna orodja ter pri-
pomočke. V raziskavo smo vključili 36 učencev 5. razreda, pri čemer nas je zani-
mala tudi razlika med spoloma. Ugotovili smo večjo sposobnost in finomoto-
rično spretnost deklic od dečkov pri pravilni, natančni in samostojni obdelavi
papirja. Ugotovili smo tudi, da učenci znajo uporabljati enostavne in vsakda-
nje obdelovalne postopke, ne pa orodij, ki od njih zahtevajo več spretnosti in
sposobnosti. To vzbuja rahlo skrb. Finomotorične spretnosti bi namreč morali
razvijati na vseh področjih šolskega dela, in sicer s pomočjo medpredmetnega
povezovanja. To ima namreč pomemben vpliv na celosten razvoj otrok in tudi
na razvoj njihovih kognitivnih sposobnosti.
Ključne besede: motorične spretnosti, medpredmetno povezovanje, obdelo-
valni postopki, naravoslovje in tehnika

Uvod
Pouk naravoslovja in tehnike temelji na razvijanju znanj, spretnosti in stališč,
potrebnih za odgovorno vključevanje v družbo in za reševanje naravoslov-
nih ter tehničnih problemov. Področji se tesno povezujeta, saj naravoslovje
preučuje delovanje narave in omogoča razumevanje pojavov, tehnika pa ta
znanja uporabi za razvoj in izdelavo uporabnih predmetov, ki jih človek upo-
rablja za vsakdanje življenje (Florjančič 2014). Ker je znanje pogojeno z izku-
šnjami, mora pouk temeljiti na izkušenjskem učenju, kjer učenec gradi zna-
nje z lastno aktivnostjo in neposredno izkušnjo ob konkretnih dejavnostih

Volk, M., T. Štemberger, A. Sila in N. Kovač, ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot
do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem.

https://doi.org/10.26493/978-961-293-013-4.305-324
   302   303   304   305   306   307   308   309   310   311   312