Page 312 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 312
ca Ribič in Samo Fošnarič

2010; Fošnarič idr. 2004; Gostinčar Blagotinšek idr. 2002; Majerič 2016; Papo-
tnik 1993; 1999a; 1999b; Papotnik in Brglez 2012; Zajc 2006) načrtovali tako, da
je vseboval čim več obdelovalnih postopkov, pripomočkov in orodij, pred-
videnih za obdelavo papirja od 1. razreda naprej. Izhajajoč iz teh izsledkov
smo v nadaljevanju oblikovali tudi kontrolni list. Vse skupaj smo najprej pre-
izkusili na sondažnem vzorcu 8 učencev 5. razreda, po njihovi izpopolnitvi pa
izvedli definitivno preverjanje, ki je potekalo individualno od 30 do 60 mi-
nut. Pridobljene podatke smo obdelali z metodo frekvenčne distribucije in
preizkusom χ2.

Rezultati in diskusija

Zanimivejši rezultati bodo tako prikazani v nadaljevanju, in sicer deljeno, po
posameznih preverjenih obdelovalnih postopkih.

Rezanje s tapetniškim nožem

Podatki kažejo, da 58,3  vseh učencev kljub samostojni obdelavi ne zna pra-
vilno držati tapetniškega noža (preglednica 1). Nekaj od njih se je z orodjem
srečalo prvič, nekaj jih je imelo priučene napačne prijeme. Za oboje velja,
da imajo sposobnost hitrega motoričnega učenja, saj so v nadaljevanju z na
novo priučenim prijemom papir rezali samostojno. 22,2  učencev je obvla-
dalo držo orodja in z njim samostojno obdelovalo. Sklepamo, da ti učenci ta-
petniški nož uporabljajo tudi pri ustvarjanju doma, zato so njihove spretno-
sti uporabe tapetniškega noža v veliki meri avtomatizirane. 19,4  učencev
je bilo, poleg prikaza pravilne drže tapetniškega noža, tekom same obdelave
potrebno tudi voditi. To pomeni, da smo jih nenehno opozarjali na pravilno
držo orodja in varnost, prav tako smo jim pomagali pri rezanju, predvsem
zaradi težav s kotom rezanja (slika 1).

Izid preizkusa χ2 kaže, da pri pravilnem in samostojnem rezanju s tapetni-
škim nožem ne obstaja statistično značilna razlika (χ2 = 3,438, p = 0,179) glede
na spol. Iz rezultatov je razvidno, da je tapetniški nož pravilno držalo in z njim
ob aluminijastem ravnilu samostojno rezalo več deklic (33,3 ) kot dečkov

Preglednica 1 Pravilna uporaba tapetniškega noža in samostojna obdelava papirja

Postavka f f

Pravilna uporaba orodja in samostojna obdelava  ,
Prikaz pravilne uporabe orodja in samostojna obdelava  ,
Prikaz pravilne uporabe orodja in vodena obdelava
Skupaj  ,
 ,

310
   307   308   309   310   311   312   313   314   315   316   317