Page 313 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 313
Motorične spretnosti pri obdelavi papirja

Slika 1 Napačno priučena drža tapetniškega noža (levo) ter prikaz pravilne drže (desno)

Preglednica 2 Uporaba tapetniškega noža in samostojna obdelava papirja glede na spol

Postavka Dečki Deklice Skupaj

Pravilna uporaba orodja in samostojna obdelava f   
Prikaz pravilne uporabe orodja in samostojna obd. f , , ,
Prikaz pravilne uporabe orodja in vodena obdelava f
Skupaj f   
Opombe χ2 = 3,438, p = 0,179. f , , ,
f
f   
f , , ,

  
, , ,

(11,1 ). Prav tako je več dečkov (72,2 ) kot deklic (44,4 ), kljub samostojni
obdelavi papirja, orodje sprva držalo nepravilno. Na podlagi rezultatov skle-
pamo, da deklice pogosteje ustvarjajo s pomočjo tapetniškega noža, prav
tako jim je pravilna drža pomembna, medtem ko je dečkom bolj kot sama
drža pomemben rezultat uporabe tapetniškega noža (preglednica 2).

S tapetniškim nožem je papir natančno po črti odrezalo le 8,3  učencev,
največ (52,8 ) jih je naredilo delno natančne reze z odstopanjem do 2 mm.
38,9  učencev je papir obdelalo nenatančno. Sklepamo, da učenci s tapetni-
škim nožem v večini režejo nenatančno zaradi pomanjkanja izkušenj z upo-
rabo. Posledično se pojavijo težave z držo ravnila na želenem mestu, urav-
navanjem pritiska noža na papir in s številom potez, potrebnih za razrez pa-
pirja. Prav tako menimo, da je majhen delež natančnih rezov posledica ne-
pravilno priučene drže tapetniškega noža, zaradi česar jim orodje hitro uide
izpod nadzora (preglednica 3).

Izid preizkusa χ2 kaže, da v natančni obdelavi papirja s tapetniškim nožem

311
   308   309   310   311   312   313   314   315   316   317   318