Page 319 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 319
orične spretnosti pri obdelavi papirja

Slika 6 Pravilno lepljenje (levo) in nenatančna obdelava papirja s hladnim lepilom (desno)

Preglednica 12 Natančnost obdelave papirja s hladnim lepilom f f
 ,
Postavka
Natančna  ,
Delno natančna  ,
Nenatančna  ,
Skupaj

dečkov, 50,0  tako dečkov kot deklic pa je poleg prikaza uporabe klešč za
kovičenje potrebovalo še vodenje pri obdelavi.

Lepljenje s hladnim lepilom
Lepljenje s hladnim lepilom (slika 6) velja poleg striženja s škarjami za obde-
lovalni postopek, s katerim se učenci v razredu srečujejo večinoma vsako šol-
sko uro, zato smo pričakovali, da bo lepljenje v veliki večini natančno. Našo
domnevo je opravičilo 63,9  sodelujočih, kar 16,7  učencev je bilo nena-
tančnih in 19,4  delno natančnih (preglednica 12).

Med dečki in deklicami se v lepljenju s hladnim lepilom kaže statistično
značilna razlika (χ2 = 9,667, p = 0,008). Deklice so lepile natančneje od deč-
kov, saj jih je kar 77,8  lepilo natančno in le 22,2  delno natančno. Na drugi
strani je polovica dečkov lepila natančno, 16,7  delno natančno in kar 33,3 
nenatančno. Tudi pri lepljenju so se pokazale bolj izražene ročne spretnosti
pri deklicah, še posebej finomotorične spretnosti prstov (preglednica 13).

Uporabni vidiki raziskovalnih rezultatov v sistemu medpredmetne
povezanosti na razredni stopnji osnovne šole
V raziskavo smo zajeli obdelovalne postopke, ki jih uporabljamo v vsakda-
njem življenju in so uporabni pri vseh predmetih, ne samo pri pouku teh-

317
   314   315   316   317   318   319   320   321   322   323   324