Page 319 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 319
orične spretnosti pri obdelavi papirja
Slika 6 Pravilno lepljenje (levo) in nenatančna obdelava papirja s hladnim lepilom (desno)
Preglednica 12 Natančnost obdelave papirja s hladnim lepilom f f
,
Postavka
Natančna ,
Delno natančna ,
Nenatančna ,
Skupaj
dečkov, 50,0 tako dečkov kot deklic pa je poleg prikaza uporabe klešč za
kovičenje potrebovalo še vodenje pri obdelavi.
Lepljenje s hladnim lepilom
Lepljenje s hladnim lepilom (slika 6) velja poleg striženja s škarjami za obde-
lovalni postopek, s katerim se učenci v razredu srečujejo večinoma vsako šol-
sko uro, zato smo pričakovali, da bo lepljenje v veliki večini natančno. Našo
domnevo je opravičilo 63,9 sodelujočih, kar 16,7 učencev je bilo nena-
tančnih in 19,4 delno natančnih (preglednica 12).
Med dečki in deklicami se v lepljenju s hladnim lepilom kaže statistično
značilna razlika (χ2 = 9,667, p = 0,008). Deklice so lepile natančneje od deč-
kov, saj jih je kar 77,8 lepilo natančno in le 22,2 delno natančno. Na drugi
strani je polovica dečkov lepila natančno, 16,7 delno natančno in kar 33,3
nenatančno. Tudi pri lepljenju so se pokazale bolj izražene ročne spretnosti
pri deklicah, še posebej finomotorične spretnosti prstov (preglednica 13).
Uporabni vidiki raziskovalnih rezultatov v sistemu medpredmetne
povezanosti na razredni stopnji osnovne šole
V raziskavo smo zajeli obdelovalne postopke, ki jih uporabljamo v vsakda-
njem življenju in so uporabni pri vseh predmetih, ne samo pri pouku teh-
317
Slika 6 Pravilno lepljenje (levo) in nenatančna obdelava papirja s hladnim lepilom (desno)
Preglednica 12 Natančnost obdelave papirja s hladnim lepilom f f
,
Postavka
Natančna ,
Delno natančna ,
Nenatančna ,
Skupaj
dečkov, 50,0 tako dečkov kot deklic pa je poleg prikaza uporabe klešč za
kovičenje potrebovalo še vodenje pri obdelavi.
Lepljenje s hladnim lepilom
Lepljenje s hladnim lepilom (slika 6) velja poleg striženja s škarjami za obde-
lovalni postopek, s katerim se učenci v razredu srečujejo večinoma vsako šol-
sko uro, zato smo pričakovali, da bo lepljenje v veliki večini natančno. Našo
domnevo je opravičilo 63,9 sodelujočih, kar 16,7 učencev je bilo nena-
tančnih in 19,4 delno natančnih (preglednica 12).
Med dečki in deklicami se v lepljenju s hladnim lepilom kaže statistično
značilna razlika (χ2 = 9,667, p = 0,008). Deklice so lepile natančneje od deč-
kov, saj jih je kar 77,8 lepilo natančno in le 22,2 delno natančno. Na drugi
strani je polovica dečkov lepila natančno, 16,7 delno natančno in kar 33,3
nenatančno. Tudi pri lepljenju so se pokazale bolj izražene ročne spretnosti
pri deklicah, še posebej finomotorične spretnosti prstov (preglednica 13).
Uporabni vidiki raziskovalnih rezultatov v sistemu medpredmetne
povezanosti na razredni stopnji osnovne šole
V raziskavo smo zajeli obdelovalne postopke, ki jih uporabljamo v vsakda-
njem življenju in so uporabni pri vseh predmetih, ne samo pri pouku teh-
317