Page 320 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 320
ca Ribič in Samo Fošnarič

Preglednica 13 Natančnost obdelave papirja s hladnim lepilom glede na spol

Postavka Dečki Deklice Skupaj

Natančna f   
Delno natančna f  , , ,
Nenatančna f 
Skupaj f  , , ,
Opombe χ2 = 9,667, p = 0,008. f 
f  , , ,
f   
f  , , ,

ničnih vsebin. Zavedamo se nevarnosti uporabe tapetniškega noža, vendar
menimo, da morajo otroci čim prej dobiti izkušnjo in znanje o njegovi pra-
vilni uporabi, saj je obdelava papirja in drugih gradiv lažja in natančnejša kot
s škarjami. To velja predvsem za obdelavo gradiv, ki zahtevajo dolg in na-
tančen rez. Učenci izdelujejo plakate, režejo lepenko, karton, plastenke ipd.
Uporaben je pri pouku likovne umetnosti, predvsem pri sklopu oblikovanja v
tridimenzionalnem prostoru (arhitektura) in oblikovanja na ploskvi (grafika)
(Ministrstvo za šolstvo in šport 2011a).

Škarje in lepilo sta v uporabi pri večini predmetov, zato so bila naša pričako-
vanja glede njune uporabe, predvsem natančnosti, zelo visoka. Opažamo, da
učitelji učencem prepogosto dajejo predhodno obdelan papir, ki ga učenci
samo zalepijo v zvezek. Premalo pozornosti pa se nameni temu, kako je papir
zalepljen v zvezek, zato prihaja do nenatančnosti obdelave.

Žlebičenje z žebljičkom je bilo učencem povsem neznano. Kot vidimo na
prejšnjih fotografijah, morajo učenci za obdelavo papirja z žebljičkom upo-
rabiti triprstni prijem, kar od njih zahteva tudi drža pisala. Zato žebljiček pri-
poročamo pri učenju in urjenju pravilne drže pisala. Rezultati raziskave L. Di-
nehart in Manfre (2013) kažejo, da so dobro razvite finomotorične spretnosti
predšolskih otrok pomemben napovedovalec poznejših akademskih dosež-
kov, zlasti tiste spretnosti, ki vključujejo uporabo pisala.

S pogosto uporabno ušesnih klešč in klešč za kovičenje bi bile mišice pr-
stov in rok bolj okrepljene. Za izsekavanje papirja lahko ušesne klešče nado-
mestimo z izsekovalniki papirja različnih motivov in oblik. Uporabni so pri
matematiki za spoznavanje likov.

Čeprav se klešče za kovičenje zdijo neuporabne, lahko otrok z njihovo po-
močjo izdela knjižico števil, poštevanke, osnovnih pojmov (matematika), črk,
zaporedja zgodb (slovenski jezik), spaja kose blaga (gospodinjstvo) ipd.

318
   315   316   317   318   319   320   321   322   323   324   325