Page 352 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 352
mina Tomšič

– tehnika in tehnologija: naprave za predvajanje, snemanje, zvok, glas-
bila, tehnologija idr.

Medpredmetno povezovanje na ravni procesov in ciljev učenja
V izhodišču tega povezovanja je sam vzgojno-izobraževalni proces kot cilj z
notranjo vrednostjo, ki jo opredeljuje učenčev razvoj (Sicherl Kafol 2008). Iz-
hodišče so povezave po prevladujočih področjih, v UN za GVZ (Ministrstvo za
šolstvo in šport 2011č) so opredeljeni na vseh področjih otrokovega razvoja,
in sicer:

1. kognitivnem področju (poimenovanje, prepoznavanje, primerjanje,
razlikovanje, razvrščanje, urejanje, uporabljanje, analiziranje, sinteti-
ziranje, vrednotenje, samostojno učenje, metakognicija, problemsko
in ustvarjalno mišljenje idr.);

2. afektivnem področju (sprejemanje, opazovanje, sodelovanje, upošte-
vanje, udeleževanje, zavzemanje, primerjanje, usklajevanje, medo-
sebno komuniciranje, pozorno poslušanje, sodelovalno učenje, samo-
zaupanje, pozornost, vrednotenje, samoiniciativnost, samospoštova-
nje idr.);

3. psihomotoričnem področju (zavedanje telesa, gibalna sproščenost,
orientacija v prostoru, gibalne sposobnosti in gibalna komunikacija,
ustvarjanje, izraznost, občutljivost in vrednotenje, groba in fina moto-
rika, jasna izreka, oblikovanje glasov in besed, koordinacija besed in
kretenj, grafomotorične spretnosti, nebesedna komunikacija idr.) (Mi-
nistrstvo za šolstvo in šport 2011č, 27–28).

Z deskriptivno metodo smo analizirali posodobljene učne načrte iz l. 2011
oz. 2018⁴ z namenom prikaza možnosti in oblik pri navajanju medpredmetnih
povezav s predmetom glasbena umetnost. Rezultati kažejo, da je najpogo-
steje navedena povezava z glasbenim področjem preko vsebinskih navezav.
Predstavljamo si jih lahko na način, kot ga omenja učni načrt za zgodovino
(Ministrstvo za šolstvo in šport 2011e, 42), v katerem je navedeno, da gre za
povezovanje z glasbo preko tem o življenjskem vsakdanjiku in kulturnih do-
sežkih (npr. petje pesmi preteklih obdobij). Ob tem je potrebna previdnost
pri razlagi zapisa iz omenjenega učnega načrta, ki pravi, da lahko v neka-
terih primerih »učitelj zgodovine pri uri uporabi glasbeno kuliso«. Podobno
tudi učni načrt za geografijo (Ministrstvo za šolstvo in šport 2011a, 37) eks-
plicitno navaja način povezovanja z glasbo, saj pravi, da se pouk geografije z

⁴ Slovenščina je bila posodobljena l. 2018.

350
   347   348   349   350   351   352   353   354   355   356   357