Page 366 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 366
bara Baloh, Petra Furlan, Bojana Kralj in Ester Derganc

Preglednica 1 Faze akcijskega raziskovanja

Zasnova Zbiranje Analiza Poročanje Ukrepanje
raziskave podatkov podatkov

Začetek študije Zbiranje Ugotavljanje Pisna poročila Ustvarjanje
Priprava učnega informacij ključnih zadev in Formalna rešitev
okolja Opazovanje izkušenj poročila Reševanje težav
Osredinjenje Pregled Analiziranje Pripovedna Implementacija
in uokvirjenje dokumentov, ključnih izkušenj poročila kurikula
Udeleženci zapisov, Kategoriziranje Evalvacija
Pregled posnetkov in in kodiranje Predstavitve Povezava
literature drugega gradiva Izboljševanje in nastopi z družinami
Viri informacije Intervjuji analize Predstavitve in s skupnostjo
Veljavnost Kvalitativni Gledališka Vzgojno-
poudarki predstava izobraževalni
Pregled Video program (VIP)
literature večpredstavnost

tnega poteka projekta) ter sinteze, katere del bo predstavljen v poglavju Re-
zultati in razprava pričujočega prispevka. Po Stringerju (2008) smo raziskavo
opravili po fazah, ki so razvidne iz preglednice 1.

Opis akcijske raziskave po skupinah

Akcijska raziskava v skupini A (mlajši otroci iz vrtca s slovenskim učnim jezikom
v Italiji)

– Trajanje dejavnosti. Od septembra do decembra (večkrat tedensko).
– Področja dejavnosti. Jezik, narava, glasba, gibanje (ter IKT).
– Glavni cilj. Medpodročno povezovanje preko praktičnih dejavnosti v

naravnem učnem okolju.
– Didaktični pripomočki. Različna učna sredstva ter material iz narave (s

katerimi smo lahko ustvarjali najrazličnejše zvoke): dolge in kratke pa-
lice, kamenje, orehi in kostanji, storži, užitne in neužitne gobe ter voda
(ki smo jo dali v plastenko).
– Motivacija. Sprehod v naravo in predstavitev junakov zgodbe – lutki
palčka Borovnička in vile Neže. Lutki sta povabili otroke k poslušanju
njune zgodbe.
– Refleksija motivacije. Otroci so bili zelo presenečeni in obenem tudi za-
skrbljeni zaradi dogajanja v zgodbi: veter je palčku odpihal dom. To je
v otrocih sprožilo veliko motivacijo za sodelovanje, palčku je bilo nam-
reč treba pomagati, da je lahko čimprej dobil novo zavetje. To iskanje ni
bilo enostavno, saj sta se junaka potepala po gozdu dalj časa, preden
sta našla pravo rešitev. Med potjo so se zgodili različni dogodki, ki so

364
   361   362   363   364   365   366   367   368   369   370   371