Page 368 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 368
bara Baloh, Petra Furlan, Bojana Kralj in Ester Derganc

rih strojev, ptičev, želve Elve, ki nastopa v zgodbi, vse dokler niso skupaj
našli primernega prostora, kjer bi lahko stal nov palčkov dom. Na vsa-
kem posameznem srečanju je nastal del dramatizacije, ki smo ga zdru-
žili v enotno uprizoritev.
– Refleksija dejavnosti. Nikoli nismo izbrali glavnega junaka in otrokom ni-
smo dodelili nobenih vlog. Med posameznimi srečanji so si otroci sami
izbirali vloge, vsi so prišli na vrsto, vsem je bila dana možnost, da so
lahko vsaj enkrat odigrali vlogo palčka. Ta način dela se je izkazal kot iz-
redno pozitiven, otroci so bili vseskozi dejavni in so obdržali visoko mo-
tivacijo za sodelovanje v zgodbi. Tako je nastala gledališka predstava, ki
je bila neke vrste improvizacija ali variacija na temo, saj so jo otroci upri-
zorili brez dodatnih vaj. Predstava je namreč, ker so bili otroci ves čas
aktivno vključeni v njeno snovanje, ob zadnjem srečanju popolnoma
zaživela. Vanjo so bili vključeni tudi petletni otroci iz italijanskega vrtca
(skupina C).

Akcijska raziskava v skupini C (starejši otroci iz vrtca z italijanskim učnim
jezikom v Italiji)

– Trajanje dejavnosti. Od septembra do decembra (enkrat tedensko).
– Področje dejavnosti. Jezik, narava, glasba, gibanje.
– Glavni cilj. Medkulturno povezovanje.
– Didaktični pripomočki. Različna učna sredstva ter predmeti iz narave.
– Motivacija. Motivacija je potekala v obliki pripovedovanja zgodbe o

palčku Borovničku in vili Neži. Otroci skupine C so se z otroki skupine B
združili z namenom izvajanja posameznih dejavnosti.
– Dejavnosti. Dejavnosti so izvajali v notranjih in zunanjih prostorih vrtca:
poslušali, raziskovali in razvrščali so različne zvoke za veter, kamenje,
šumenje gozda, zvezdnato nebo, stroje. Ustvarili so lepljenko palčka
Borovnička, se pomerili v tekmovanju nabiranja kamenja različnih barv,
spekli smo Borovničkove piškote ter se naučili Borovničkovo pesem v
slovenščini in italijanščini.
– Refleksija dejavnosti. Na dan otrokovih pravic smo organizirali gledali-
ško predstavo, ki smo jo natančno opisali že v refleksiji dejavnosti sku-
pine B. V njej so sodelovali tudi otroci iz vrtca z italijanskim učnim jezi-
kom (krajši del zgodbe so odigrali v italijanskem jeziku). V vrtčevski več-
namenski prostor smo povabili vse učence iz osnovne šole, vse mlajše
otroke iz vrtca, vse mlajše otroke iz italijanskega vrtca, vzgojiteljice, uči-
teljice in ravnateljico. Tako smo s predstavo slovesno obeležili praznik
otrok ter zaključek dela projekta, sodelovanja med vrtcem in šolo. Vsi

366
   363   364   365   366   367   368   369   370   371   372   373