Page 367 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 367
Medpodročno povezovanje v vrtcu s slovenskim učnim jezikom v Italiji

otroke motivirali za natančno opazovanje narave, naravnih sprememb,
dreves, listja, jesenskih barv, vetra, temperature zraka, ptičev, manjših
žuželk, sledi raznih gozdnih živali in rastlin.
– Dejavnosti. V naravi je potekalo akcijskoraziskovalno učenje. Vsebine so
v večini izhajale iz zgodbe. Vključevale so senzorične, čustvene, kogni-
tivne in motorične elemente: glede na dolžino in velikost palic ter ve-
likosti kamenja so otroci odkrivali, poslušali in opisovali različne zvoke.
V vrtcu smo zvoke iz narave raziskovali, preizkušali in ustvarjali zgodbe.
V glasbene dejavnosti poslušanja, izvajanja in ustvarjanja smo vključili
različna zvočila in glasbila (plastenke z vodo, plastične cevi, glinene pi-
ščali, deževno palico, pomladni boben – grom, kljunaste flavte, sopran-
ske zvončke in druge ritmične inštrumente).
– Refleksija dejavnosti. Največ težav se je pojavilo takoj na začetku, ker je
bilo treba otroke šele navaditi in usmeriti v pozorno poslušanje zvokov
iz narave. Nikoli prej niso pozorno poslušali zvoka vetra, ga začutili na
sebi, ob tem znali opisati lastna doživetja, šumenja listja na tleh, raz-
ličnega oglašanja ptic v naravi, nekaterih žuželk, kamenja, zvokov, ki
jih lahko slišimo le v okolju brez hrupa in takrat, ko preusmerimo našo
pozornost izključno na sluh. Otroke smo spodbudili k pozornemu po-
slušanju zvokov v okolju. Ob tem so iskali smer in izvor zvoka ter izražali
svoja doživetja. To je bilo kar zahtevno delo. Zato moramo razvijati slu-
šno zaznavo otrok že v zgodnjem otroštvu.

Akcijska raziskava v skupini B (starejši otroci iz vrtca s slovenskim učnim
jezikom v Italiji ter učenci prvega in drugega razreda šole s slovenskim učnim
jezikom v Italiji)

– Trajanje dejavnosti. Od septembra do decembra (enkrat tedensko).
– Področje dejavnosti. Jezik, narava, glasba, gibanje (ter IKT).
– Glavni cilj. Zasnova dramatizacije in uprizoritev zgodbe (področje plesa

in glasbe).
– Didaktični pripomočki. Različna učna sredstva ter predmeti iz narave.
– Motivacija. Vzgojiteljica je priredila zgodbo palčka Borovnička in vile

Neže v obliki nadaljevanke. Zgodbo je pripovedovala s pomočjo pro-
jekcije PPT ter s prikazom ilustracij.
– Refleksija motivacije. Ker so otroci v vrtec prihajali enkrat tedensko, so
komaj čakali na nadaljevanje zgodbe. Dejavnosti. Otroci so po posluša-
nju zgodbe sami poskušali uprizoriti posamezne dele. Otroci so uprizo-
rili sledeče elemente iz zgodbe: zvoke gozda, ples dreves v vetru, zvok
šumečega listja, zvezdnato nebo, močan veter, zvok vode, zvok nekate-

365
   362   363   364   365   366   367   368   369   370   371   372