Page 396 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 396
ta Sila, Nastja Cotič in Nataša Dolenc Orbanič
Preglednica 2 Nadaljevanje s prejšnje strani
Izvedba Čutilo Dejavnosti
Tretja Sluh Vzgojiteljica
dejavnost – Otroci se pogovarjajo o tem, kar lahko slišimo z ušesi, o tem, da so
nam eni zvoki všeč, drugi ne, o tem, da so eni zvoki glasni, drugi tišji,
Četrta ter o tem, da ljudje, ki slabo slišijo, potrebujejo slušni aparat. Nekateri
dejavnost ljudje tudi ne slišijo in zato se sporazumevajo drugače. Pokažemo jim
posnetek sporazumevanja (znakovni jezik) z gluhimi in naglušnimi.
Peta – Otroci spoznajo zgradbo ušesa s pomočjo modela.
dejavnost – Spoznajo, kakšna je vloga čutila za sluh: igra Zvočni spomin (prepo-
znavanje in določanje zvočnih parov), igra Od kod prihaja zvok? (do-
ločanje lege zvočila), igra Telefončki (z jogurtovimi lončki in vrvico iz-
delamo telefon in ga uporabljamo).
– Umirjeno poslušajo zgodbo.
Učiteljica angleščine
– Otroci razlikujejo med pojmom tiho/glasno (glasno/tiho topotanje,
ploskanje, govorjenje) – seznanjajo se s pojmoma loud in quiet.
– Otroci v en obroč razporedijo predmete, ki oddajajo glasne zvoke
(npr. sušilec za lase, žaga), v drugega pa predmete, ki oddajajo tišje
zvoke (npr. plišasta igrača).
– Otroci na dva plakata narišejo živali, ki so glasne, in živali, ki so tihe.
– Otroci se seznanijo z izrazoma please in thank you v znakovnem je-
ziku preko angleške pesmi.
Okus Vzgojiteljica
in voh – Otroci spoznajo čutilo za voh in okus: vohanje in prepoznavanje raz-
ličnih snovi v vrtcu in naravi, okušanje in prepoznavanje snovi z zave-
zanimi očmi, razlikovanje med pojmi kislo/slano/sladko/grenko.
– Pogovarjajo se o stvareh/snoveh, ki dišijo, in stvareh/snoveh, ki smr-
dijo.
Učiteljica angleščine
– Otroci okušajo in prepoznavajo snovi z zavezanimi očmi.
– Razlikujejo med pojmi kislo/slano/sladko/grenko.
– Otroci med danimi predmeti/snovmi poiščejo tiste, ki jih je mogoče
vohati/okušati.
Vsa Učiteljica angleščine
čutila – Otrok posluša, prepozna, razume in povezuje naslednje pojme
v tujem jeziku: smell – nose, taste – tongue, see – eyes, touch –
hands/skin, hear – ears, smooth, rough, soft, hard.
– Otroci v označene obroče na tleh razporedijo predmete, ki so jih sami
poiskali glede na lastnost (navodila so v angleščini): npr. poiščejo
trd/mehek/hrapav/gladek predmet; poiščejo predmet, ki ga lahko
vohajo, predmet, ki ga lahko okušajo; poiščejo tiste škatle/vrečke,
kjer je videti, kaj je notri, in tiste, kjer ni mogoče videti, kaj je notri.
zna, razume in povezuje naslednje pojme v tujem jeziku: smell – nose, taste –
tongue, see – eyes, touch – hands/skin, hear – ears, smooth, rough, soft, hard.
394
Preglednica 2 Nadaljevanje s prejšnje strani
Izvedba Čutilo Dejavnosti
Tretja Sluh Vzgojiteljica
dejavnost – Otroci se pogovarjajo o tem, kar lahko slišimo z ušesi, o tem, da so
nam eni zvoki všeč, drugi ne, o tem, da so eni zvoki glasni, drugi tišji,
Četrta ter o tem, da ljudje, ki slabo slišijo, potrebujejo slušni aparat. Nekateri
dejavnost ljudje tudi ne slišijo in zato se sporazumevajo drugače. Pokažemo jim
posnetek sporazumevanja (znakovni jezik) z gluhimi in naglušnimi.
Peta – Otroci spoznajo zgradbo ušesa s pomočjo modela.
dejavnost – Spoznajo, kakšna je vloga čutila za sluh: igra Zvočni spomin (prepo-
znavanje in določanje zvočnih parov), igra Od kod prihaja zvok? (do-
ločanje lege zvočila), igra Telefončki (z jogurtovimi lončki in vrvico iz-
delamo telefon in ga uporabljamo).
– Umirjeno poslušajo zgodbo.
Učiteljica angleščine
– Otroci razlikujejo med pojmom tiho/glasno (glasno/tiho topotanje,
ploskanje, govorjenje) – seznanjajo se s pojmoma loud in quiet.
– Otroci v en obroč razporedijo predmete, ki oddajajo glasne zvoke
(npr. sušilec za lase, žaga), v drugega pa predmete, ki oddajajo tišje
zvoke (npr. plišasta igrača).
– Otroci na dva plakata narišejo živali, ki so glasne, in živali, ki so tihe.
– Otroci se seznanijo z izrazoma please in thank you v znakovnem je-
ziku preko angleške pesmi.
Okus Vzgojiteljica
in voh – Otroci spoznajo čutilo za voh in okus: vohanje in prepoznavanje raz-
ličnih snovi v vrtcu in naravi, okušanje in prepoznavanje snovi z zave-
zanimi očmi, razlikovanje med pojmi kislo/slano/sladko/grenko.
– Pogovarjajo se o stvareh/snoveh, ki dišijo, in stvareh/snoveh, ki smr-
dijo.
Učiteljica angleščine
– Otroci okušajo in prepoznavajo snovi z zavezanimi očmi.
– Razlikujejo med pojmi kislo/slano/sladko/grenko.
– Otroci med danimi predmeti/snovmi poiščejo tiste, ki jih je mogoče
vohati/okušati.
Vsa Učiteljica angleščine
čutila – Otrok posluša, prepozna, razume in povezuje naslednje pojme
v tujem jeziku: smell – nose, taste – tongue, see – eyes, touch –
hands/skin, hear – ears, smooth, rough, soft, hard.
– Otroci v označene obroče na tleh razporedijo predmete, ki so jih sami
poiskali glede na lastnost (navodila so v angleščini): npr. poiščejo
trd/mehek/hrapav/gladek predmet; poiščejo predmet, ki ga lahko
vohajo, predmet, ki ga lahko okušajo; poiščejo tiste škatle/vrečke,
kjer je videti, kaj je notri, in tiste, kjer ni mogoče videti, kaj je notri.
zna, razume in povezuje naslednje pojme v tujem jeziku: smell – nose, taste –
tongue, see – eyes, touch – hands/skin, hear – ears, smooth, rough, soft, hard.
394