Page 397 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 397
Uporaba pristopa CLIL pri učenju in poučevanju naravoslovja in angleščine v vrtcu
Preglednica 3 Kriterij vrednotenja nalog predtesta in posttesta za posamezno čutilo
Naloga Čutilo za vid Čutilo za tip Čutilo za sluh Čutilo za okus Čutilo za voh
.
. (a) , (b)
Skupaj
Opombe Prikazano je maksimalno število točk pri posamezni nalogi.
Zbiranje in obdelava podatkov
Raziskava, ki temelji na deskriptivni metodi pedagoškega raziskovanja, je po-
tekala v decembru 2019 in januarju 2020 v enem od slovenskih vrtcev. Najprej
smo pridobili soglasje vodstva vrtca in staršev za sodelovanje otrok v razis-
kavi. Kvantitativni podatki so bili pridobljeni na podlagi nalog za preverja-
nje znanja s področja narave, ki so jih otroci reševali pred izvedbo dejavnosti
(predtest) in po njej (posttest). Naloge za preverjanje znanja so bile prilago-
jene starostni skupini otrok. Navodila za reševanje smo podali ustno pred re-
ševanjem posamezne naloge. Otroci so morali pravilne odgovore, ki so bili
prikazani s sličicami, ustrezno obkrožiti. Za reševanje nalog so imeli na raz-
polago dovolj časa. Naloge za preverjanje znanja smo analizirali za vsako ču-
tilo posebej. Vnaprej smo pripravili kriterij za vrednotenje posameznih nalog
predtesta in posttesta (preglednica 3), na podlagi katerega smo jih ovredno-
tili. S pomočjo programa za statistično obdelavo podatkov, SPSS 26.0, smo
analizirali uspešnost reševanja nalog za posamezno čutilo pred in po izvedbi
dejavnosti. Pri obdelavi podatkov smo uporabili opisne ali deskriptivne sta-
tistične metode (frekvenčna distribucija, srednje vrednosti, mere razpršeno-
sti). Rezultate smo prikazali grafično in tabelarično.
Preizkus v angleščini je bil izveden s pomočjo slik in predmetov. Najprej so
otroci poslušali izjavo v angleščini in z vzgojiteljico poskušali dopolniti tako,
da so čutilo pokazali na sliki. Preverili smo tudi, če ga znajo poimenovati (npr.
I can see with my (eyes) (otrok pokaže/dopolni). I can hear with my (ears)
(otrok pokaže/dopolni)). Sledilo je iskanje predmetov, ki so gladki, hrapavi,
mehki in trdi, ter predmetov, ki jih lahko vohamo in okušamo.
Izvedbo smo evalvirali tudi na podlagi kvalitativnih podatkov, ki smo jih
pridobili s pomočjo tehnike neposrednega opazovanja odzivanja otrok na
izvedene dejavnosti. Dokumentirali smo jo tudi s fotografijami in videopo-
snetki.
Rezultati in interpretacija
Rezultate raziskave smo analizirali kvantitativno in kvalitativno. V nadaljeva-
nju jih bomo predstavili po posameznih sklopih glede na zastavljene cilje.
395
Preglednica 3 Kriterij vrednotenja nalog predtesta in posttesta za posamezno čutilo
Naloga Čutilo za vid Čutilo za tip Čutilo za sluh Čutilo za okus Čutilo za voh
.
. (a) , (b)
Skupaj
Opombe Prikazano je maksimalno število točk pri posamezni nalogi.
Zbiranje in obdelava podatkov
Raziskava, ki temelji na deskriptivni metodi pedagoškega raziskovanja, je po-
tekala v decembru 2019 in januarju 2020 v enem od slovenskih vrtcev. Najprej
smo pridobili soglasje vodstva vrtca in staršev za sodelovanje otrok v razis-
kavi. Kvantitativni podatki so bili pridobljeni na podlagi nalog za preverja-
nje znanja s področja narave, ki so jih otroci reševali pred izvedbo dejavnosti
(predtest) in po njej (posttest). Naloge za preverjanje znanja so bile prilago-
jene starostni skupini otrok. Navodila za reševanje smo podali ustno pred re-
ševanjem posamezne naloge. Otroci so morali pravilne odgovore, ki so bili
prikazani s sličicami, ustrezno obkrožiti. Za reševanje nalog so imeli na raz-
polago dovolj časa. Naloge za preverjanje znanja smo analizirali za vsako ču-
tilo posebej. Vnaprej smo pripravili kriterij za vrednotenje posameznih nalog
predtesta in posttesta (preglednica 3), na podlagi katerega smo jih ovredno-
tili. S pomočjo programa za statistično obdelavo podatkov, SPSS 26.0, smo
analizirali uspešnost reševanja nalog za posamezno čutilo pred in po izvedbi
dejavnosti. Pri obdelavi podatkov smo uporabili opisne ali deskriptivne sta-
tistične metode (frekvenčna distribucija, srednje vrednosti, mere razpršeno-
sti). Rezultate smo prikazali grafično in tabelarično.
Preizkus v angleščini je bil izveden s pomočjo slik in predmetov. Najprej so
otroci poslušali izjavo v angleščini in z vzgojiteljico poskušali dopolniti tako,
da so čutilo pokazali na sliki. Preverili smo tudi, če ga znajo poimenovati (npr.
I can see with my (eyes) (otrok pokaže/dopolni). I can hear with my (ears)
(otrok pokaže/dopolni)). Sledilo je iskanje predmetov, ki so gladki, hrapavi,
mehki in trdi, ter predmetov, ki jih lahko vohamo in okušamo.
Izvedbo smo evalvirali tudi na podlagi kvalitativnih podatkov, ki smo jih
pridobili s pomočjo tehnike neposrednega opazovanja odzivanja otrok na
izvedene dejavnosti. Dokumentirali smo jo tudi s fotografijami in videopo-
snetki.
Rezultati in interpretacija
Rezultate raziskave smo analizirali kvantitativno in kvalitativno. V nadaljeva-
nju jih bomo predstavili po posameznih sklopih glede na zastavljene cilje.
395