Page 395 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 395
Uporaba pristopa CLIL pri učenju in poučevanju naravoslovja in angleščine v vrtcu
Preglednica 2 Opis izvedbe dejavnosti za posamezna čutila
Izvedba Čutilo Dejavnosti
Prva Vsa Vzgojiteljica
uvodna čutila – Otroci se seznanijo s tem, da imamo pet čutil (vid, sluh, vonj, okus in
dejavnost
tip), ki nam pomagajo zaznati dogajanje okrog nas.
Druga – Otroci prek čutil spoznavajo granatno jabolko in se pogovarjajo o
dejavnost
spoznanjih.
Učiteljica angleščine
– Otroci se s pomočjo videoposnetka (pesem) seznanijo z besediščem
v angleščini. V posnetku je razvidno, s čim okušamo, vidimo, slišimo,
tipamo, vohamo.
– Otroci na delovnem listu obkrožijo, kaj počnemo s posameznim čuti-
lom, in narišejo, kaj so na posnetku okušali, videli, slišali, tipali in vo-
hali.
Vid Vzgojiteljica
in tip – Otroci spoznajo zgradbo očesa s pomočjo modela.
– Otroci se pogovarjajo o barvi oči, o tem, kako z očmi vidimo na sve-
tlobi, v temi, v vodi, o lastnostih predmetov in živih bitij, ki jih vidimo
z očmi (barve, velikost ipd.).
– Otroci s prevezanimi očmi, s pomočjo čutila za tip, prepoznavajo vr-
stnike.
– Otroci opazujejo in tipajo stvari v igralnici ter tako spoznavajo, da
lahko nekatere lastnosti predmetov določimo s pomočjo čutila za tip
in/ali vid (spoznajo pojme gladko/hrapavo in mehko/trdo; razlikujejo
med gladkimi/hrapavimi in mehkimi/trdimi predmeti).
– Otroci spoznavajo omejitve slepih in slabovidnih (preko pravljice se
seznanijo z Braillovo pisavo).
Učiteljica angleščine
– Otroci razlikujejo med danimi gladkimi/hrapavimi in mehkimi/trdimi
predmeti (otipajo predmete in jih razvrstijo v obroč glede na to, ali
so trdi, hrapavi, gladki, mehki).
– Otroci iščejo predmete v vrečki brez uporabe čutila za vid, prepo-
znajo njegovo lastnost in ga razporedijo v pravi obroč. Spodbudimo
jih tudi k usvajanju pojmov v angleščini (smooth, rough, soft, hard).
Nadaljevanje na naslednji strani
lovica pa z učiteljico angleščine v angleščini, nato sta se skupini zamenjali. V
vsakem jeziku je dejavnost trajala približno 20–30 minut. Zadnjo, peto, dejav-
nost smo vsi skupaj izvajali v angleščini. Med posamezno dejavnostjo smo
otroke opazovali in evalvirali potek dejavnosti. Po izvedbi dejavnosti smo s
pomočjo posttesta znanja preverili pridobljeno znanje s področja narave v
slovenščini.
Poleg tega smo po vseh končanih dejavnostih z vsakim otrokom izvedli
tudi preizkus v angleščini, s katerim smo preverili, kako otrok posluša, prepo-
393
Preglednica 2 Opis izvedbe dejavnosti za posamezna čutila
Izvedba Čutilo Dejavnosti
Prva Vsa Vzgojiteljica
uvodna čutila – Otroci se seznanijo s tem, da imamo pet čutil (vid, sluh, vonj, okus in
dejavnost
tip), ki nam pomagajo zaznati dogajanje okrog nas.
Druga – Otroci prek čutil spoznavajo granatno jabolko in se pogovarjajo o
dejavnost
spoznanjih.
Učiteljica angleščine
– Otroci se s pomočjo videoposnetka (pesem) seznanijo z besediščem
v angleščini. V posnetku je razvidno, s čim okušamo, vidimo, slišimo,
tipamo, vohamo.
– Otroci na delovnem listu obkrožijo, kaj počnemo s posameznim čuti-
lom, in narišejo, kaj so na posnetku okušali, videli, slišali, tipali in vo-
hali.
Vid Vzgojiteljica
in tip – Otroci spoznajo zgradbo očesa s pomočjo modela.
– Otroci se pogovarjajo o barvi oči, o tem, kako z očmi vidimo na sve-
tlobi, v temi, v vodi, o lastnostih predmetov in živih bitij, ki jih vidimo
z očmi (barve, velikost ipd.).
– Otroci s prevezanimi očmi, s pomočjo čutila za tip, prepoznavajo vr-
stnike.
– Otroci opazujejo in tipajo stvari v igralnici ter tako spoznavajo, da
lahko nekatere lastnosti predmetov določimo s pomočjo čutila za tip
in/ali vid (spoznajo pojme gladko/hrapavo in mehko/trdo; razlikujejo
med gladkimi/hrapavimi in mehkimi/trdimi predmeti).
– Otroci spoznavajo omejitve slepih in slabovidnih (preko pravljice se
seznanijo z Braillovo pisavo).
Učiteljica angleščine
– Otroci razlikujejo med danimi gladkimi/hrapavimi in mehkimi/trdimi
predmeti (otipajo predmete in jih razvrstijo v obroč glede na to, ali
so trdi, hrapavi, gladki, mehki).
– Otroci iščejo predmete v vrečki brez uporabe čutila za vid, prepo-
znajo njegovo lastnost in ga razporedijo v pravi obroč. Spodbudimo
jih tudi k usvajanju pojmov v angleščini (smooth, rough, soft, hard).
Nadaljevanje na naslednji strani
lovica pa z učiteljico angleščine v angleščini, nato sta se skupini zamenjali. V
vsakem jeziku je dejavnost trajala približno 20–30 minut. Zadnjo, peto, dejav-
nost smo vsi skupaj izvajali v angleščini. Med posamezno dejavnostjo smo
otroke opazovali in evalvirali potek dejavnosti. Po izvedbi dejavnosti smo s
pomočjo posttesta znanja preverili pridobljeno znanje s področja narave v
slovenščini.
Poleg tega smo po vseh končanih dejavnostih z vsakim otrokom izvedli
tudi preizkus v angleščini, s katerim smo preverili, kako otrok posluša, prepo-
393