Page 50 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 50
ina Volk
Učni načrt za glasbeno umetnost
V učnem načrtu za glasbeno umetnost (Ministrstvo za šolstvo in šport 2011a)
so v poglavju »Informacijska tehnologija« zapisani splošni predlogi za upo-
rabo IKT za vsako vzgojno-izobraževalno obdobje posebej. V prvem vzgojno-
izobraževalnem obdobju gre predvsem za funkcionalno uporabo programov
in pripomočkov za poslušanje glasbe. V drugem vzgojno-izobraževalnem
obdobju učenci nadgrajujejo znanje uporabe IKT in preidejo v stopnjo spre-
tnosti, ki se kaže kot hranjenje in urejanje glasbenih vsebin, raziskovanje
zvoka in zvočnega večglasja v prenosu zvočnih predstav v glasbene zapise,
iskanje informacij, ter v stopnjo razvijanja odnosa do IKT z vzpostavljanjem
novih oblik socializacije in (glasbene) komunikacije med uporabniki sodobne
tehnologije ter med uporabnikom in virom (glasbenih) informacij. V tretjem
vzgojno-izobraževalnem obdobju se pridobljena znanja in spretnosti pove-
žejo ter prenesejo na taksonomsko višje ravni.
Podobno kot učni načrt za slovenščino tudi učni načrt za glasbeno umet-
nost skozi celotno vertikalo osnovnega šolanja v veliki meri zadosti kriteri-
jem, ki so značilni za digitalno kompetentnega posameznika. Manjkajo pred-
vsem cilji, ki bi usmerjali k zavedanju o internetni (ne)varnosti ter h kritični
uporabi pridobljenih informacij. Učni načrt učitelja »opozori«, naj tehnolo-
gija ne zmanjšuje vloge učitelja in učencev pri pouku glasbene umetnosti.
Učni načrt za šport
Napotki za uporabo IKT se v učnem načrtu za šport (Ministrstvo za šol-
stvo in šport 2011d) vežejo le na učitelja v smislu, kako naj učitelj uporabi
informacijsko-komunikacijsko tehnologijo za večjo preglednost, nazornost,
zanimivost in učinkovitost pouka. V obravnavanem učnem načrtu tako ni
ciljev, ki bi razvijali funkcionalno uporabo IKT, spretnosti ali stališča do IKT z
vidika učencev.
Učni načrt za likovno umetnost
V učnem načrtu za likovno umetnost (Ministrstvo za šolstvo in šport 2011b)
je le nekaj ciljev, s katerimi bi razvijali digitalne kompetence pri učencih. Pre-
dlagano je, naj učitelj v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju vključi so-
dobno tehnologijo kot sredstvo, ki omogoča raznovrstne likovne informa-
cije, kar pomeni, da učence seznanja z možnostjo dostopa do podatkov s
pomočjo spleta in njihove uporabe ter da naj učenci pri risanju/slikanju upo-
rabljajo preprosta računalniška orodja, kar je eden od kriterijev funkcionalne
uporabe IKT. Šele v tretjem vzgojno-izobraževalnem obdobju je predvideno,
48
Učni načrt za glasbeno umetnost
V učnem načrtu za glasbeno umetnost (Ministrstvo za šolstvo in šport 2011a)
so v poglavju »Informacijska tehnologija« zapisani splošni predlogi za upo-
rabo IKT za vsako vzgojno-izobraževalno obdobje posebej. V prvem vzgojno-
izobraževalnem obdobju gre predvsem za funkcionalno uporabo programov
in pripomočkov za poslušanje glasbe. V drugem vzgojno-izobraževalnem
obdobju učenci nadgrajujejo znanje uporabe IKT in preidejo v stopnjo spre-
tnosti, ki se kaže kot hranjenje in urejanje glasbenih vsebin, raziskovanje
zvoka in zvočnega večglasja v prenosu zvočnih predstav v glasbene zapise,
iskanje informacij, ter v stopnjo razvijanja odnosa do IKT z vzpostavljanjem
novih oblik socializacije in (glasbene) komunikacije med uporabniki sodobne
tehnologije ter med uporabnikom in virom (glasbenih) informacij. V tretjem
vzgojno-izobraževalnem obdobju se pridobljena znanja in spretnosti pove-
žejo ter prenesejo na taksonomsko višje ravni.
Podobno kot učni načrt za slovenščino tudi učni načrt za glasbeno umet-
nost skozi celotno vertikalo osnovnega šolanja v veliki meri zadosti kriteri-
jem, ki so značilni za digitalno kompetentnega posameznika. Manjkajo pred-
vsem cilji, ki bi usmerjali k zavedanju o internetni (ne)varnosti ter h kritični
uporabi pridobljenih informacij. Učni načrt učitelja »opozori«, naj tehnolo-
gija ne zmanjšuje vloge učitelja in učencev pri pouku glasbene umetnosti.
Učni načrt za šport
Napotki za uporabo IKT se v učnem načrtu za šport (Ministrstvo za šol-
stvo in šport 2011d) vežejo le na učitelja v smislu, kako naj učitelj uporabi
informacijsko-komunikacijsko tehnologijo za večjo preglednost, nazornost,
zanimivost in učinkovitost pouka. V obravnavanem učnem načrtu tako ni
ciljev, ki bi razvijali funkcionalno uporabo IKT, spretnosti ali stališča do IKT z
vidika učencev.
Učni načrt za likovno umetnost
V učnem načrtu za likovno umetnost (Ministrstvo za šolstvo in šport 2011b)
je le nekaj ciljev, s katerimi bi razvijali digitalne kompetence pri učencih. Pre-
dlagano je, naj učitelj v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju vključi so-
dobno tehnologijo kot sredstvo, ki omogoča raznovrstne likovne informa-
cije, kar pomeni, da učence seznanja z možnostjo dostopa do podatkov s
pomočjo spleta in njihove uporabe ter da naj učenci pri risanju/slikanju upo-
rabljajo preprosta računalniška orodja, kar je eden od kriterijev funkcionalne
uporabe IKT. Šele v tretjem vzgojno-izobraževalnem obdobju je predvideno,
48