Page 85 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 85
Transdisciplinarne teme namesto
predmetov: primer šole z IB Primary Years
Programme v Sloveniji

Sara Brezigar
Univerza na Primorskem
sara.brezigar@pef.upr.si

Namen prispevka je predstaviti študijo primera šole, ki je implementirala pro-
gram International Baccalaureate Primary Years Programme (IB PYP), primeren
za otroke med tretjim in dvanajstim letom starosti. Gre za program učenja, ki
je usmerjen v učenca in temelji na poizvedovalnem učenju, učenje pa je orga-
nizirano v transdisciplinarne vsebinske sklope in ne po predmetih. Vsak vse-
binski sklop povezuje več predmetnih področij, otroci pa tako usvajajo znanje
v smiselnih in povezanih celotah, v katere učitelj po lastni presoji vključuje in
kombinira različne vsebine s posameznih predmetnih področij. Sam koncept
učenja v IB PYP, ki je utemeljen pretežno na konstruktivizmu, spodbuja celo-
sten pogled otroka na svet in krepi njegove zmožnosti povezovanja pojavov
in znanja na različnih področjih. Preučili smo primer šole z IB PYP in ugotovili,
da predstavlja zanimivo alternativo medpredmetnemu povezovanju, ki bi ga
bilo zaradi njegove širine in prilagodljivosti morda smiselno uporabiti tudi v
slovenskem prostoru.
Ključne besede: poizvedovalno učenje, raziskovalno učenje, IB PYP, transdisci-
plinarne teme, medpredmetno povezovanje

Uvod

Medpredmetno povezovanje predstavlja eno temeljnih didaktičnih načel so-
dobne šole, s katerim poskuša učitelj določeno vsebino osvetliti čim celovi-
teje, tako, da zajame dva ali več posameznih predmetov ali predmetnih po-
dročij. S tem želijo učitelji znanje posredovati na čim naravnejši način in zago-
toviti njegovo trajnost. Pri tem uporabljajo različne metode in pristope. Na-
men tega prispevka je predstaviti program, ki na izziv, kako na čim naravnejši
način posredovati trajno znanje, ponuja nekoliko drugačno rešitev: klasično
medpredmetno povezovanje nadomešča s transdisciplinarnimi temami.

International Baccalaureate Primary Years Programme (IB PYP) je program,
ki ga obiskujejo otroci med tretjim in dvanajstim letom starosti ter s preo-
stalimi IB-programi tvori celovit pristop izobraževanja otrok med tretjim in

Volk, M., T. Štemberger, A. Sila in N. Kovač, ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot
do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem.

https://doi.org/10.26493/978-961-293-013-4.83-99
   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90