Page 89 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 89
Transdisciplinarne teme namesto predmetov

Vzorec
Šola, ki jo preučujemo v tem prispevku, je Ljubljana International School –
Mednarodna šola Ljubljana (v nadaljevanju LIS), ki je leta 2016 v Ljubljani za-
živela kot dvojezična slovensko-angleška šola z IB PYP.² Gre za šolo, ki je bila
v lasti mednarodne družbe IES/SEK z bogatimi izkušnjami upravljanja IB-šol
po vsem svetu. Zato predstavlja zanesljiv in predvsem dovršen primer dobre
prakse implementacije sistema IB PYP. Šola je bila ustrezno akreditirana pri
nevladni mednarodni IB-organizaciji³ (v nadaljevanju IBO), ki skrbi, da šole
izpolnjujejo posebne pogoje, ki opredeljujejo ta sistem učenja.

Na osnovi študije primera IB PYP šole LIS bomo osvetlili, kako poteka uče-
nje na osnovi sistema IB PYP in transdisciplinarnih tem.

Metode zbiranja podatkov
Pri raziskovanju smo uporabili deskriptivno metodo empiričnega pedago-
škega raziskovanja. Pomemben vir podatkov za študijo primera predstavlja
analiza primarnih in sekundarnih virov, predvsem dokumentov mednarodne
IBO, ki akreditira IB-šole, učnih vsebin, učnih gradiv in pripomočkov, kot tudi
sistema ocenjevanja in spremljanja rezultatov učencev šole LIS, ki nam v naj-
večji možni meri pomagajo razumeti, kako poteka učenje transdisciplinarnih
tem.

Da bi odgovorili na zastavljena raziskovalna vprašanja, smo izvedli kvalita-
tivno študijo, ki je zajemala intervjuje s sedmimi učiteljicami na omenjeni šoli
in z ravnateljico ter fokusno skupino s starši, ki so jo vodili predstavniki IBO
in je zajemala sodelovanje petih staršev. Za izvedbo intervjujev z učitelji smo
pripravili en strukturiran vprašalnik (ki smo ga s petimi dodatnimi vprašanji
uporabili tudi pri intervjuju z ravnateljico) in za starše drugega. Vprašalnik za
učitelje je zajemal devet vprašanj, ki so bila namenjena ugotavljanju značil-
nosti sistema IB PYP in njegovi implementaciji v izbrani šoli (vprašanja o PYP-
odnosih, učenčevem profilu, transdisciplinarnih kompetencah, ključnih kon-
ceptih, transdisciplinarnih temah (v primerjavi s predmetnim in z medpred-
metnim učenjem) in osrednjih temah (v primerjavi s predmetnim učenjem)
ter implementaciji vsega navedenega pri pouku (tri vprašanja)). Pozornost

² V Sloveniji je bilo doslej akreditirah pet IB-šol: tri gimnazije v Ljubljani, Kranju in Mariboru so
akreditirane za izvajanje mednarodnega programa IB Diploma, Osnovna šola Danile Kumar v
Ljubljani je akreditirana za izvajanje IB PYP, LIS v Ljubljani, ki je bila akreditirana za izvajanje IB
PYP, pa je septembra 2019 zaprla svoja vrata. Ob tem velja omeniti, da sta Osnovna šola Danile
Kumar in Gimnazija Bežigrad skupaj akreditirani še za MYP (Middle Years Programme), ki se
izvaja deloma na eni in deloma na drugi šoli.
³ Glej http://www.ibo.org.

87
   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94