Page 90 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 90
a Brezigar

je bila pri intervjuju usmerjena na vprašanje, kako se področja povezujejo
v transverzalne vsebine in katere so prednosti učenja s transdisciplinarnimi
temami v primerjavi s klasičnim učenjem, kjer je znanje razvrščeno po pred-
metih, na osnovi katerih poteka pouk. Vprašalnik za fokusno skupino star-
šev je zajemal štiri vprašanja, ki so bila namenjena ugotavljanju, kako starši
razumejo sistem IB PYP, kakšne značilnosti mu pripisujejo (dve vprašanji) in
kako ocenjujejo njegov učinek na svojega otroka. Zbiranju podatkov sta sle-
dila transkripcija in tematsko kodiranje kod, pojmov in kategorij, kar nam je
omogočilo ureditev pojmov po sorodnosti (oziroma povezanosti) in celovito
analizo. V analizi nazivamo intervjuvance z izrazi učiteljica 1, učiteljica 2, rav-
nateljica, starši 1 itd.

Pri tem velja posebej opozoriti, da gre za preliminarno študijo z omeje-
nim dometom, saj je bil njen namen predvsem osvetliti aplikacijo sistema IB
PYP in raziskati, ali so transdisciplinarne teme smiselna alternativa organiza-
ciji pouka po predmetih in krepitvi medpredmetnega povezovanja.

Rezultati in razprava

IB-programi: kako učimo, namesto kaj učimo?

Izvedena raziskava nakazuje, da je sistem IB PYP dovršen odraz teorije po-
izvedovalnega učenja, ki v osrčje učnega procesa postavlja otroka, goji nje-
govo radovednost do učenja in mu omogoča, da razvija svoje poizvedovalne
in raziskovalne veščine. »IB je sistem, ki ti ne pove, kaj moraš učiti, ampak kako
moraš učiti,« povzema učiteljica 5 bistvo sistema IB.

Vse učiteljice, ki so sodelovale v raziskavi, so izrazito poudarile, da znanje
nastaja kot odgovor na otrokovo radovednost, da izhaja iz njega. Učiteljice
torej gradijo pouk na otrokovem zanimanju. Pri tem ga spodbujajo, da glede
na svoje zmožnosti raziskuje in pridobi znanje, ki je trajnejše. »Zato ker je pri-
šlo iz njega,« poudarja učiteljica 3. Podobno je tudi učiteljica 2 izpostavila, da
je pridobljeno znanje zelo obstojno, ker se otroci sami dokopljejo do njega.
Konstruktivistični pristop sistema IB lahko zasledimo v pojasnilu učiteljice 4:
»Mi jim ne damo znanja, tega ustvarijo sami. Pobuda za pridobivanje znanja
pride iz njih.«

Kako izvajajo pouk, da otroci sami pridobivajo in ustvarjajo znanje, je po-
jasnila učiteljica 5: »Otrokom na začetku zgolj orišemo neko področje, ki ga
bomo raziskovali, potem pa znanje pridobivajo sami – jim damo gradiva,
spletna orodja, jih peljemo na potrebne izlete, zato da znanje pridobivajo
sami.« Učiteljica 1 poudarja, da je učenje v IB PYP izrazito usmerjeno v samo-
stojno raziskovalno delo učencev, ki ga izvajajo bodisi sami bodisi v skupinah.

88
   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95