Page 91 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 91
Transdisciplinarne teme namesto predmetov

Dobro je način učenja v intervjuju pojasnila tudi ravnateljica:⁴

[S]tremimo k pristnemu učenju. Torej da se veščin, konceptov in idej
učijo zato, ker jih to pritegne, ker jih nekaj resnično zanima, in sicer za-
radi načina, kako strukturiramo učenje in otrokom pomagamo, da se
učijo. Učijo se z razlogom. Na primer želijo se naučiti brati, ker želijo
uporabljati internet, da bi o nečem izvedeli več ali ker bi radi prebrali
knjigo, ki bi jim povedala več o nečem, kar jih zanima. Eden izmed mo-
jih najljubših primerov je to, da majhne dečke velikokrat zelo zanimajo
morski psi. V smislu tradicionalnega učenja o morskih psih lahko do-
bimo zelo veliko. Če pogledamo z vidika matematike: kolikšna je povr-
šina območja, ki ga morski pes vzame za svoj teritorij, koliko mora vsak
dan pojesti, s čim se hrani, koliko zob ima, koliko jih ima v celem življe-
nju in tako naprej. Možnosti razvoja tega zanimanja so ogromne. Lahko
se pogovarjamo o zdravi prehrani ali prehrani različnih vrst živali, o na-
činu, kako živijo in kaj počnejo, o habitatih. [. . .] Tu je veliko pristnega
učenja, ker gre za nekaj, kar jih zelo zanima in [. . .] otroci so navdušeni
nad učenjem.

Iz navedene ravnateljičine razlage lahko razberemo, kako pomembna je za
sistem IB celovita implementacija poizvedovalnega učenja, ki pa zahteva tudi
drugačno organizacijo pouka: ta namreč ne more biti razdeljen na predmete,
temveč mora omogočiti celovit in povezan pristop k učenju.

Naravnanost sistema IB kot povod za uvedbo transdisciplinarnih tem
Poleg potreb po drugačni organizaciji pouka zaradi posebnosti poizvedoval-
nega učenja so snovalci sistema IB imeli še drug pomemben razlog, ki je na-
rekoval iskanje alternativ predmetnemu pristopu. IB PYP namreč sledi zelo
dovršeni filozofiji izobraževanja, ki jo je IBO uokvirila takole (International
Baccalaureate Organisation 2014, 2):

Učence izzivamo, da se izkažejo pri svojem študiju in pri osebni rasti.
Naš namen je, da jih navdihnemo, da z navdušenjem in empatijo pri-
dobivajo znanje skozi vse življenje. IB si prizadeva, da bi pomagal šo-
lam oblikovati učence s pokončno držo in s širokim znanjem, ki se na
izzive odzivajo z optimizmom in odprtostjo, so samozavestni v lastni
identiteti, sprejemajo etične odločitve, skupaj z drugimi se veselijo naše

⁴ Na podoben način Gardner in V. Boix-Mansilla (1995) izpostavljata pomembnost »učenja, da bi
razumeli«, ki naj se odvija tako znotraj kot prek posameznih disciplin.

89
   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96