Page 79 - Zabukovec Baruca, Petra. 2020. Z odgovornostjo do družbenih spremembv smeri trajnostno odgovornega razvoja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 79
Suverenost pri izbiri in odzivu na turisticˇno izkušnjo 79

jene sheme znanja in prejetih turisticˇnih izkušenj turista. V tem smi-
slu turisti niso pasivni potrošniki, temvecˇ aktivni posredniki v kon-
strukciji simbolicˇne turisticˇne ekonomije (Meethan 2001).

Substanca v redu in kontroli sistema odlocˇanja turista je poveza-
na z neposrednim ali s posrednim zavedanjem posledic potrošnje v
turizmu in pripravljenostjo posameznika, da deluje v skladu z odgo-
vornostjo do okolja in drugih.

Vsako turisticˇno potovanje vkljucˇuje izbiro lokacije (destinacije),
prevoza in namestitve. Font in J. Cochrane (2005, 25) sta pri izbiri iz-
postavila naslednje glavne znacˇilnosti turisticˇne ponudbe:

• vrsto nastanitve (hotel, penzion itd.) z znacˇilnostmi, kot so ve-
likost obrata, objektov in naprav, ali je v lokalni lasti, zaposluje
lokalno osebje in nudi lokalne proizvode;

• nacˇin prevoza (letalo, vlak, avtobus, osebni avto itd.) tako do ci-
lja kot na cilju; odvisno od lokacije in storitev, ki so na voljo, se
je mogocˇe odlocˇati glede na stopnjo onesnaževanja z razlicˇnimi
vrstami prevoza;

• vrsto izletov in aktivnosti v destinaciji, vkljucˇno z obiskom zna-
menitosti in s trgovinami s spominki;

• vkljucˇitev ali izbiro hrane in pijacˇe, ki lahko predstavlja kljucˇ-
ne gospodarske koristi za destinacijo; na primer, cˇe so vsi obro-
ki vkljucˇeni v ceno paketa, bodo kupci imeli malo možnosti za
pogost obisk lokalnih restavracij.

Tradicionalno so se turisti o pocˇitniški destinaciji, hotelu, turisticˇ-
ni agenciji, restavraciji, kampu in drugi ponudbi odlocˇali na osno-
vi bonitetne ocene in jamstva kakovosti glede na kategorizacijo po-
nudnika na trgu. Sistem kategorizacije pa ima pomanjkljivosti in
pojavila se je racionalizacija razlicˇnih konkurencˇnih ocenjevalnih
shem, v katere tako ponudniki kot potrošniki izgubljajo zaupanje.
Sheme razlicˇnih kategorizacij postajajo po eni strani odvecˇ, ker sple-
tna transparentnost na portalih, kjer si turisti izmenjujejo izkušnje,
ponujajo takojšnje in široko dostopne povratne informacije o vtisih
turistov. To pomeni, da dosegajo vecˇjo verodostojnost kot katera koli
obstojecˇa bonitetna shema, ker zagotavljajo boljše informacije in s
tem obiskovalcem pomagajo pri nakupni izbiri in odlocˇitvi na prak-
ticˇen in enostaven nacˇin.

Izbira destinacije je podrejena turisticˇni motivaciji za potovanje
glede na podnebje in pokrajino. Prevladujejo gibanja turistov od se-
   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84