Page 80 - Zabukovec Baruca, Petra. 2020. Z odgovornostjo do družbenih spremembv smeri trajnostno odgovornega razvoja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 80
Nad globalne izzive v turizmu z odgovornostjo

vera proti jugu, od mrzlih klimatskih pogojev k toplejšim, s koncen-
triranimi turisticˇnimi središcˇi v južnih destinacijah Španije, Franci-
je, Grcˇije. Z izbiro destinacije in mikrolokacije sovpadajo specificˇne
turisticˇne preference glede pocˇitniških aktivnosti, ki vkljucˇujejo kul-
turo, naravo, zgodovino, športne aktivnosti, zabavo in drugo. Glede
na zaželenost priljubljenih turisticˇnih destinacij in ekonomskih turi-
sticˇnih ponudnikov se gibljejo tudi tveganja, povezana z množicˇno-
stjo turistov, visoko zasedenostjo, onesnaženostjo razlicˇnih vrst (od-
padki, estetika, hrup, zrak) in s slabšo kakovostjo naravnih virov, kot
sta voda in zrak.

Prevoz zajema prihod v destinacijo in odhod iz nje in je odvisen
od izbrane pocˇitniške lokacije. Med najvecˇje onesnaževalce se uvr-
šcˇa letalski promet. Avtomobilski prevoz je najugodnejša izbira tu-
80 ristov, saj omogocˇa neodvisnost potovanja in prevoz osebnih stvari
za zadovoljitev svojih pocˇitniških potreb. Izbira transporta na desti-
naciji sodi med vecˇje dejavnike potencialnih negativnih vplivov na
okolje z vidika onesnaževanja zraka, zastojev, hrupa in tveganja ne-
srecˇ v turisticˇni destinaciji. Najpogosteje turisti v destinaciji izbira-
jo med dvema tipoma prevoza – najemom avtomobila ali lokalnim
transportom. Za zaseben najem avtomobila so alternativni substitu-
ti lokalni transport, kolesarjenje in druge integrirane oblike v pocˇi-
tniškem paketu. V številnih evropskih destinacijah so se pojavile raz-
licˇne podjetniške iniciative, kot so v Švici destinacija brez avtomobi-
la, nov mobilni sistem v Avstriji, paket železniškega prevoza v Nem-
cˇiji in podobno. Omenjene iniciative so redke in zajemajo manjši
tržni delež, poleg tega pa so pogojene z zmožnostjo infrastruktur-
nih in podjetniških kapacitet turisticˇnega poslovanja. Za izbiro tu-
ristov bi morale biti te alternative ugodne in dostopne. Izvedene so
bile raziskave o možnosti zmanjševanja prometnih zastojev s stro-
škovno privlacˇnimi alternativami v okviru lokalnega prevoza (Bam-
berg in Schmidt 2003) ali kolesarjenja in hoje (Anable in Gatersleben
2005), ki kažejo na velik potencial. Pobude in spodbujanje turistov k
alternativnemu prevozu ocenjujejo, da se lahko na racˇun odlocˇitve
za hojo, kolesarjenje ali uporabo javnega prometa uporaba osebnih
avtomobilov zmanjša vsaj za 7 odstotkov. Vendar je izbira prevoza
podvržena tudi subjektivnemu odnosu do vrste pocˇitnic, osebnosti
in življenjskemu slogu turistov ter njihovim navadam (Cao in Mokh-
tarian 2005; Schmidt-Belz idr. 2003).

Izbira in uporaba namestitvenih storitev imata negativne vplive
   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85