Page 107 - Lesjak, Miha, Marijana Sikošek, Simon Kerma. Ur. 2020. Tematski turizem: teoretični in aplikativni primeru oblik turizma v svetu in Sloveniji. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 107
Vinski turizem

Osrednji Povezane znacˇilnosti
vinski proizvod Vecˇje število odprtih
vinskih kleti
Obiskovalcem Znamenita vina
prijazne kleti Vodeni ogledi
Poucˇeno osebje
Vinski festivali
Znane vinske

kleti

Povezane Imidž destinacije Kulturni proizvod Povezane 107
znacˇilnosti znacˇilnosti
Velika izbira Atraktivna pokrajina Edinstvena namestitev Specializirane
aktivnosti Prijetno podnebje z regionalnim trgovine oz.
Možnosti Zmerne cene karakterjem tržnice s
rekreacije na namestitve Odlicˇna lokalna ponudbo
prostem kulinarika lokalnih
Dostopnost informacij Tradicionalni pridelkov
Dobro oznacˇene vinski kraji
vinske poti

Slika 5.1 Kljucˇni dejavniki uspešnega razvoja vinskoturisticˇne destinacije
(prirejeno po Getz in Brown, 2006, str. 156)

4. vedênje vinskih turistov,
5. vinskoturisticˇni sistemi.

Pri opredelitvi vinskega turizma se vecˇina avtorjev sklicuje na eno
prvih definicij, kjer se izpostavlja »obisk vinogradov, vinarjev, vinskih
festivalov in drugih tovrstnih prireditev, pri cˇemer kot glavni motiv
obiskovalcev nastopa degustacija vina in/ali doživljanje posebnosti
vinske regije« (Hall in Macionis, 1998 v Hall idr., 2000, str. 3).

Pomembno dopolnitev predstavlja identifikacija kljucˇnih dejavni-
kov za uspešen razvoj vinskoturisticˇne destinacije (Getz in Brown,
2006) (slika 5.1), pri cˇemer se vinski turizem obravnava simultano;
kot obliko vedênja potrošnika, kot strategijo, s katero turisticˇne de-
stinacije oblikujejo lokalni razvoj in tržijo lokalna vina, in kot mar-
ketinško priložnost za vinarje, ki lahko tako svoje proizvode prodajo
neposredno kupcu. Zelo podobna kriticˇna izhodišcˇa ali možne pri-
stope, ki se medsebojno prepletajo oz. dopolnjujejo in so torej ena-
ko pomembni pri vzpostavitvi pogojev za razvoj vinskega turizma,
izpostavljajo tudi Wade idr. (2006).

Razlicˇnih izpeljank osnovne definicije je še precej vecˇ. V širšem
(produktnem in holisticˇnem) smislu lahko vinski turizem skupaj s
kulinaricˇnim umestimo v polje kulturnega turizma. Obe vrsti turiz-
   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112