Page 109 - Lesjak, Miha, Marijana Sikošek, Simon Kerma. Ur. 2020. Tematski turizem: teoretični in aplikativni primeru oblik turizma v svetu in Sloveniji. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 109
Vinski turizem 109

matskih sklopov, s katerimi so se raziskovalci ukvarjali na podrocˇju
raziskovanja vinskega turizma (Carlsen in Charters, 2006), z name-
nom, da bi lahko vinsko turisticˇna industrija lažje tržila turisticˇne
proizvode (Hall idr., 2000, str. 125–126). Vecˇina tovrstnih raziskav pri-
haja iz t. i. novega vinskega sveta (Avstralija, Kanada, Nova Zelandija,
Južna Afrika, Južna Amerika, zda, Kitajska . . .), kjer je vinski turizem
sestavni in nelocˇljivi del vinske industrije. V zadnjih desetih letih so
tovrstne raziskave vse pomembnejša in vse pogostejša tema razisko-
vanja tudi v vinorodni Evropi.

Hall in Macionis (1998) sta opredelila tri segmente vinskih turistov
in njihove glavne znacˇilnosti. Mednje sodijo ljubitelji vina, zaintere-
sirani za vino in radovedni turisti. V znanstveni in strokovni literaturi
se najpogosteje navajajo štirje tipi vinskih turistov (Hall idr., 2000):

1. »Strokovnjak« (angl. professional): star 30–45 let, poznavalec vi-
na, sposoben presojati kakovost vina in razpravljati o vseh vidi-
kih vina tudi z izkušenimi vinarji. Vedno ga zanimajo novosti, ki
jim je pripravljen posvetiti precej energije, cˇasa in denarja.

2. »Strasten zacˇetnik« (angl. impassioned neophyte): star 25–30 let,
rad ima vino, vendar o njem malo ve, je radoveden in željan ek-
sperimentiranja. S pomocˇjo vina vzpostavlja nove prijateljske
stike, uživa v hrani in raziskovanju podeželja. Obicˇajno potuje s
prijatelji, s seboj ima vodnike, brošure in zemljevide. Rad bi se
poucˇil o vinu, a ne na strokovni ravni.

3. »Pristaš« (angl. the hanger-on): star 40–60 let, premožen, vino
ga privlacˇi, ker je zanj znanje o njem znak družbenega razliko-
vanja. Ima osnovno znanje o vinu, posega predvsem po vrhun-
skih vinih, zanj pa je pomemben tudi videz vinskih kleti. Dodali
bi lahko tudi etiketo vina.

4. »Pivec« (angl. the drinker): star 50–60 let, vinske kleti obiskuje
v skupini, predvsem ob nedeljah, pije in kupuje vecˇje kolicˇine
vina.

Profil vinskih turistov bi lahko prepoznali tudi v kontekstu gastro-
nomskega turizma na Slovenskem, in sicer v segmentaciji gastro-
nomskih turistov na nakljucˇne (zeleni raziskovalci), zainteresirane
(aktivni nostalgiki, sprošcˇeni eskapisti) in predane gastronomske tu-
riste (družabni foodieji) (Slovenska turisticˇna organizacija, 2018, str.
31).

Lapsley in Moulton (2001) pri vinskih turistih prepoznavata tudi
   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114