Page 117 - Lesjak, Miha, Marijana Sikošek, Simon Kerma. Ur. 2020. Tematski turizem: teoretični in aplikativni primeru oblik turizma v svetu in Sloveniji. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 117
Vinski turizem

117

Slika 5.3 Vinorodne dežele in okoliši po zadnjem »Zakonu o vinu« (2006)

jerska), (2) vinorodna dežela Posavje (vinorodni okoliš Bizeljsko Sre-
micˇ, vinorodni okoliš Dolenjska, vinorodni okoliš Bela krajina) in (3)
vinorodna dežela Primorje (vinorodni okoliš Goriška Brda, vinoro-
dni okoliš Vipavska dolina, vinorodni okoliš Kras, vinorodni okoliš
Slovenska Istra) (slika 5.3).

Z vidika razvoja vinskega turizma je najmanjša razvojna enota z
lastno prepoznavno identiteto vinorodni okoliš, najbolj strateška ra-
zvojna enota pa vinorodna dežela. Njuna konkurencˇnost je odvisna
od mednarodne prepoznavnosti Slovenije kot vinorodne dežele in
države z vecˇ kot 2.500-letno tradicijo kulture vina.

Med proizvode vinskega turizma s številnimi ucˇinki sodijo: vin-
skoturisticˇne ceste, organizirani izleti in bivanje v vinorodnih deže-
lah, enološka izobraževanja, obiski vinskih kleti, vinski muzeji, pra-
zniki in festivali na temo vina, strokovne prireditve, degustacije vina,
lokalni sejmi in akcijska prodaja vin (Ma˘nila˘, 2012, str. 56). Na Sloven-
skem so ponudniki vinskega turizma predvsem gostinci, turisticˇne
kmetije in vinske kleti. Med prednostmi vinskega turizma za vinarje
sta povecˇanje neposrednih stikov potrošnikov z vinom in možnost
pokušanja vin. Vinarjem obiskovanje vinskih kleti pomeni cenovno
ugoden nacˇin promocije in trženja vina brez dodatno vloženega cˇasa
(Bojnec in Korpar, 2005, str. 191).
   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122