Page 137 - Lesjak, Miha, Marijana Sikošek, Simon Kerma. Ur. 2020. Tematski turizem: teoretični in aplikativni primeru oblik turizma v svetu in Sloveniji. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 137
Prireditveni turizem

Poslovna srecˇanja in Poslovne Festivali Festivali, komemoracije,
kongresi, korporativna prireditve in kulturne karnevali, parade,
srecˇanja, vladna srecˇanja, prireditve religiozni obredi,
sejmi in razstave, incetivi,
zasebna srecˇanja. Zabavne Športne romanja, umetniške
prireditve prireditve razstave in instalacije.
Koncerti, šovi,
podeljevanje nagrad, Profesionalne lige,
ulicˇne predstave. rekreacijske športne

prireditve, turnirji.

Slika 6.1 Razvrstitev prireditev po vsebini (prirejeno po Getz in Page, 2016)

Obcˇasne mega prireditve: 137
visoko turisticˇno povpraševanje ali vrednost

Periodicˇne hallmark prireditve:
visoko turisticˇno povpraševanje ali vrednost

Regionalne prireditve (periodicˇne in enkratne):
srednje visoko turisticˇno povpraševanje ali vrednost

Lokalne prireditve (periodicˇne in enkratne):
nizko turisticˇno povpraševanje ali vrednost

Slika 6.2 Razvrstitev prireditev po portfolio pristopu
(prirejeno po Getz in Page, 2016)

Drugi pristop pri razvršcˇanju prireditev je t. i. portfolio pristop (sli-
ka 6.2), ki ga je Getz (2005) uvedel zaradi lažjega razumevanja veliko-
sti prireditev, njihove frekvence pojavljanja in samega vrednotenja,
predvsem v lucˇi prepoznavnosti, ucˇinkov in zapušcˇine, ki jo lahko
ima prireditev.

Ta pristop se je v literaturi tudi najbolj uveljavil, cˇeprav se prire-
ditve po velikosti pogosto razvršcˇa tudi glede na število udeležen-
cev, in sicer na manjše, vecˇje in zelo velike (Getz, 1997; 2007). Pri
portfolio pristopu gre poleg velikosti oz. obsega same prireditve tu-
di za razumevanje, kakšen obseg turisticˇnega povpraševanja lahko
na destinaciji ustvari posamezna prireditev glede na svojo privlacˇ-
nost in kakšno vrednost je sposobna ustvariti. Pri tem termin »vred-
nost« razumemo kot skupek (porftfolio) vecˇ kategorij, kot so poten-
cial prireditve za prihodnjo rast, tržni delež prireditve, kakovost pri-
reditve, vecˇanje ugleda prireditve in destinacije, podpora skupnosti,
izboljšanje okolja, trajnost, primernost prireditve, medijska pozor-
   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142