Page 141 - Lesjak, Miha, Marijana Sikošek, Simon Kerma. Ur. 2020. Tematski turizem: teoretični in aplikativni primeru oblik turizma v svetu in Sloveniji. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 141
Prireditveni turizem

nalnega znacˇaja, ki so torej prav tako velike in pomembne, saj jim
dajejo prav poseben pecˇat in prepoznavnost.

Prireditve v Sloveniji 141

V Sloveniji poznamo veliko vrst prireditev, ki se med seboj razlikujejo
tako po vsebini kot tudi velikosti. Zagotovo je Slovenija prepoznavna
prireditvena destinacija tudi izven svojih meja, saj jo oznacˇuje kar
nekaj mednarodno priznanih prireditev. Med njimi velja omeniti or-
ganizacijo ene izmed najvecˇjih športnih prireditev v Sloveniji, to je
finale Svetovnega prvenstva v smucˇarskih skokih in finale Svetovne-
ga pokala v smucˇarskih skokih v Planici. Med kulturnimi prireditva-
mi je zagotovo ena vecˇjih, ki ima izjemno dolgo tradicijo prirejanja,
festivalska prireditev Festival Lent v Mariboru.

V Sloveniji sicer nimamo posebne kategorizacije prireditev, prav
tako ne najdemo centralnega registra ali pa seznama prireditev, ki bi
nam lahko ponudila pregled teh dogodkov v Sloveniji. Za leto 2019
je Slovenska turisticˇna organizacija pripravila seznam vecˇjih prire-
ditev v Sloveniji (Slovenian Tourist Board, 2019), in sicer za potrebe
promocije na tujih agencijskih trgih. Na seznamu je nanizala oko-
li 180 razlicˇnih vrst prireditev, in sicer zgolj prostocˇasne prireditve,
medtem ko poslovnih prireditev ni. Naštete prireditve se med seboj
razlikujejo tako po vsebini kot tudi velikosti. Tako so med njimi tak-
šne, ki bi jih glede na velikostne kriterije razvrstili med zelo velike
(planiški skoki, Festival Lent), ali takšne, ki so bolj regionalnega ali
celo lokalnega znacˇaja. Glede na vsebino je med njimi najti športne,
kulturne in zabavne prireditve ter festivale.

Na uradni spletni strani Slovenske turisticˇne organizacije (ht-
tp://www.slovenia.info/sl/dozivetja/dogodki) so prireditve razvr-
šcˇene po vsebinskem kriteriju na glasbene, športne, zabavne, gastro-
nomske in otroške prireditve, ki bi jih lahko šteli med prostocˇasne
prireditve, ter na sejme, gospodarske in promocijske razstave, ki bi
jih lahko uvrstili med poslovne prireditve.

Management prireditev

Kot pravijo Allen idr. (2011) so prireditve aktivnosti, s katerimi ljudje
obeležujemo, poudarjamo, praznujemo prav posebne dogodke oz.
dosegamo prav posebne socialne, kulturne ali poslovne cilje. Da bi z
njimi dosegli zastavljeni cilj, morajo biti skrbno organizirane in izve-
dene. Kot trdi M. Sikošek (2010) je management prireditev upravljal-
   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146