Page 138 - Lesjak, Miha, Marijana Sikošek, Simon Kerma. Ur. 2020. Tematski turizem: teoretični in aplikativni primeru oblik turizma v svetu in Sloveniji. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 138
Marijana Sikošek

nost (Getz, 2005). Prireditev lahko ustvari samo eno vrednostno ka-
tegorijo (npr. kakovost prireditve), vendar pa gre v praksi obicˇajno
za ustvarjanje vecˇ kategorij (npr. kakovost prireditve, vecˇanje ugle-
da prireditve in podpora lokalne skupnosti). Kot poudarjata Getz in
Page (2016), je portfolio prireditve oz. skupek vrednosti tudi merilo
za strateško nacˇrtovanje razvoja prireditev na destinaciji: prav ocena
vrednosti, ki jo prireditev lahko ustvari, je element, na podlagi kate-
rega se lahko nacˇrtovalci razvojnih politik odlocˇijo, ali bodo podprli
dolocˇeno prireditev ali ne in koliko ter kakšne vrste prireditev bodo
v prihodnje razvijali. V praksi se takšna podpora kaže v razlicˇnih de-
janjih: od medijske do infrastrukturne podpore prireditvi pa vse do
podpore in sodelovanja gostiteljske destinacije pri pripravi kandida-
ture za organizacijo prireditve. Rezultat portfolio pristopa pri desti-
138 nacijskem nacˇrtovanju prireditev je uravnotežen nabor manjših in
vecˇjih prireditev z razlicˇnimi vsebinami in ucˇinki. Še posebej vecˇje
prireditve so tiste, ki za destinacijo lahko pomenijo možnost novih
vlaganj, zaposlitev in izboljšanje družbeno-ekonomskega položaja.

Po portfolio pristopu med manjše prireditve uvršcˇamo lokalne in
regionalne prireditve. Najmanjše prireditve so tiste, ki so bolj lo-
kalnega znacˇaja in ustvarijo manjše turisticˇno povpraševanje ter
vrednost. Te prireditve so lahko po frekvenci prirejanja periodicˇne
(se ponavljajo) ali enkratne. Primer za takšne prireditve so vse lo-
kalne prireditve, na primer prireditev Vonj po Istri v Krkavcˇah (ht-
tps://www.vonjpoistri.krkavce.si). Med regionalne prireditve sodijo
tiste, ki ustvarijo nekoliko vecˇje turisticˇno povpraševanje in vrednost
ter so prav tako lahko periodicˇne ali enkratne. Kot primer za takšno
prireditev lahko navedemo periodicˇno športno prireditev Istrski ma-
raton (https://www.istrski-maraton.si), ki med seboj povezuje vecˇ
regij, privabi relativno vecˇje število udeležencev in generira turisticˇ-
no povpraševanje ter vrednost, ki je obicˇajno sestavljena iz skupka
vecˇ kategorij. Prireditev je prav zato deležna podpore lokalne sku-
pnosti in gospodarstva, v zameno pa je za destinacijo ustvarila kar
nekaj vrednosti, kot so prepoznavnost med tekaškimi prireditvami,
dvig imidža destinacije, povecˇan obisk destinacije izven turisticˇne
sezone. Getz in Page (2016) poudarjata, da je potrebno vrednost lo-
kalnih in regionalnih prireditev razumeti s previdnostjo, saj nekatere
med njimi nikoli ne razvijejo turisticˇnega potenciala, ker si tega niti
ne želijo ali pa za to nimajo možnosti. Kot primer navajata manjše
kulturne prireditve v lokalnih skupnostih, ki so namenjene le do-
   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143