Page 85 - Lesjak, Miha, Marijana Sikošek, Simon Kerma. Ur. 2020. Tematski turizem: teoretični in aplikativni primeru oblik turizma v svetu in Sloveniji. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 85
Gastronomski turizem 85

šcˇino, temvecˇ racionalno spodbujati njeno trajnost. Ne gre za
turisticˇno valorizacijo gastronomije z ustvarjanjem novih po-
nudb ali povecˇanjem obstojecˇih. Ne gre toliko za ustvarjanje,
da bi pritegnili, temvecˇ za privabljanje obiskovalcev, da sodelu-
jejo v kulturni resnicˇnosti destinacije, ki je dobro razložena in
interpretirana, s pomocˇjo kulinarike, lokalnih izdelkov in vseh
storitev ter dejavnosti, ki jih obkrožajo.

• Kakovost: destinacije, ki želijo promovirati gastronomski turi-
zem, morajo delovati na razlicˇnih ravneh na podrocˇju kakovosti
– zašcˇita in prepoznavanje lokalnih proizvodov, razvoj konku-
rencˇne ponudbe, strokovnost cˇloveških virov v celotni vredno-
stni verigi gastronomskega turizma s pomocˇjo usposabljanja in
prekvalifikacije, zašcˇita in sprejem potrošnikov, da bi povecˇali
njihovo zadovoljstvo.

• Komunikacija: destinacije morajo sporocˇati verodostojno in
avtenticˇno zgodbo o svoji ponudbi gastronomskega turizma.
Potovalna izkušnja se je spremenila in ni omejena na dneve
dejanskega potovanja, temvecˇ se zacˇne že prej, s pripravo (tu-
rist postane navdahnjen, zbira informacije, primerja, kupi), iz-
kušnja pa se koncˇa, ko potnik oceni in deli svoje izkušnje prek
družbenih omrežij. Kljucˇne vloge v tem procesu izgradnje imi-
dža destinacije igrajo: veliki chefi, ki so v segmentu vrhunske
kulinarike zagnali revolucijo in revitalizirali to komponento tu-
rizma, mediji (predvsem televizija), turisticˇni vodniki, gastro-
nomski blogi in družbena omrežja. Destinacije morajo biti pri-
sotne in aktivne v vseh kanalih in vseh delih tega postopka.

• Sodelovanje: deležniki, ki delujejo na destinacijah (proizvajalci,
poznavalci, kmeti, ribicˇi, chefi, gostinci, javna uprava, hotelirji
itd.) morajo biti vkljucˇeni v oblikovanje ponudbe gastronom-
skega turizma.

Poleg teh trendov so zanimivi tudi komercialnejši trendi, ki jih vsa-
ko leto predstavi svetovalno podjetje Edelman, ki je med 19 glavnimi
gastronomskimi trendi za leto 2019 med drugim navedlo tudi diete
na podlagi posameznikovega dnk, superpraške, alternativna masla
in olja, neuporabo plastike, ženske vodje, nenavadne kombinacije
okusov, ponovno vecˇjo popularnost cˇaja, »pametno« pridelavo hra-
ne, ponovno uporabo hrane, nove oblike restavracij (virtualne ali re-
stavracije duhovi), vodo kot glavno valuto, avtonomno dostavo hra-
   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90