Page 92 - Lesjak, Miha, Marijana Sikošek, Simon Kerma. Ur. 2020. Tematski turizem: teoretični in aplikativni primeru oblik turizma v svetu in Sloveniji. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 92
Maja Uran Maravic´ in Kaja Sajovic

Vrhunske restavracije v mestih so s široko (tudi tujo) vinsko po-
nudbo nujno potrebne za dolocˇeno vrsto gastronomskih turistov.
Niso pa to nujno turisti, ki jih zanima Slovenija kot zelena, buticˇ-
na destinacija, ki je povezana z okoljem. Bolj ekološko usmerjeni ga-
stronomski turisti so pripravljeni potrošiti precej vecˇ denarja od pov-
precˇnega turista. Le-ta je za hrano in pijacˇo pred leti namenil tretji-
no dnevnega proracˇuna (World Tourism Organization, 2012). Zadnji
podatki za Slovenijo kažejo, da povprecˇni turist pri nas v lokalih po-
rabi le še polovico, tj. 15,5 odstotka dnevnega proracˇuna (Slovenska
turisticˇna organizacija, 2016).

Akcijski nacˇrt razvoja in trženja gastronomskega turizma

92 Avgusta 2018 je skupina strokovnjakov up ftš Turistice pridobila
projekt Slovenske turisticˇne organizacije (sto) za oblikovanje stra-
teškega dokumenta Akcijski nacˇrt razvoja in trženja gastronomske-
ga turizma v Sloveniji 2019–2023 (Slovenska turisticˇna organizacija,
2018), ki bi opredeljeval smernice in ukrepe razvoja in trženja ga-
stronomskega turizma v Sloveniji. Zavezo oblikovanja takšnega do-
kumenta je sto sprejela ob kandidaturi za Evropsko gastronomsko
regijo. Šlo je za prvi strateški dokument na podrocˇju gastronomije
po strategiji iz leta 2006.
Priprava dokumenta je bila sestavljena iz vecˇ faz, z namenom te-
meljito preucˇiti, kako dosedanji in bodocˇi razvoj gastronomije vidijo
kljucˇni deležniki, kar smo ugotavljali s pomocˇjo intervjujev in delav-
nic, da bi pridobili glavne usmeritve. Sestavlja ga vecˇ poglavij:

• uvodni povzetek – povzetek kljucˇnih misli,
• temeljna izhodišcˇa – opredelitev gastronomskega turizma, pre-

gled razvoja slovenske gastronomije in trga gastronomskega tu-
rizma ter swot-matrika,
• glavna strateška podrocˇja – opredelitev glavnih podrocˇij delo-
vanja in ukrepov,
• organizacijski okvir – opredelitev, na kakšen nacˇin in kdo bo od-
govoren za uresnicˇevanje zastavljenih ukrepov in ciljev,
• pregled strateških prioritet – kjer so navedeni vsi ukrepi in no-
silci,
• evalvacija – nacˇin uspešnosti izvajanja ukrepov in doseganja ci-
ljev,
• metodologija dela – kako je bil dokument oblikovan.
   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97