Page 96 - Lesjak, Miha, Marijana Sikošek, Simon Kerma. Ur. 2020. Tematski turizem: teoretični in aplikativni primeru oblik turizma v svetu in Sloveniji. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 96
Maja Uran Maravic´ in Kaja Sajovic

mineralnimi vodami. Tisto, kar je lahko le delna prednost, saj je dol-
gorocˇno poslovno nevzdržna, pa so nizke cene v primerjavi s tujino.

Kaj je tisto, kar imamo drugacˇnega, na cˇemer lahko gradimo razli-
kovanje od drugih (konkurencˇnih) destinacij – tocˇke diferenciacije, tj.
kaj je edinstvenega, kaj lahko izpostavimo, da se bomo ucˇinkoviteje
pozicionirali na trgu? Slovenija je ena od najbolj zelenih držav sveta,
imamo izjemno velike površine gozdov (gobarstvo!), obilico lokal-
nih živil, razdeljenih med razlicˇne pokrajine, prvovrsten, neopore-
cˇen med, tri vinorodne dežele z vecˇ vinorodnimi okoliši in s svojimi
avtohtonimi sortami.

Naša posebna zgodba je kranjska cˇebela, med, cˇebelarstvo, kot sim-
bol ohranjene, neokrnjene in cˇiste narave, pravica do pitne vode, ki je
zapisana v slovenski ustavi, skrb za okolje, odnos Slovencev do na-
96 rave in lastnosti kranjske cˇebele, ki jih lahko povezujemo s Slovenci
(odpornost in delavnost).

Slovenija se bo pozicionirala kot država, ki na majhnem prostoru
ponuja najvecˇ pristnih okusov narave; dežela, kjer se tocˇita med in
vino – preplet treh povsem drugacˇnih podnebij, država, kjer se me-
diteranski svet stika z alpskim in s panonskim, edina država, kjer na
tako majhni površini najdemo tri povsem drugacˇne vinske dežele s
povsem drugacˇnimi vini, pri cˇemer so naša vina v samem svetovnem
vrhu in med poznavalci med bolj iskanimi. Vsa gastronomska doži-
vetja bomo ponudili prek zgodbe najbolj zelene destinacije na svetu
in gostom predstavili, kako zelo je gastronomija stkana z neokrnje-
no naravo, živili in s surovinami, pridelanimi na sonaraven nacˇin, v
vrtovih, gozdovih, na travnikih in pašnikih.

Glavni prednosti slovenske gastronomije sta zagotovo raznolikost
gastronomske regije in bogata prehranska dedišcˇina. Velika prilož-
nost je možnost sonaravnega kmetovanja in pridelava hrane na eko-
loški in biodinamicˇen nacˇin – ta nacˇin pridelave hrane je pozitiven
za prihodnost Slovenije v smislu varovanja okolja, zdravja ljudi ter
promocije regije kot sonaravne gastronomske regije tako v evrop-
skem kot v svetovnem merilu.

Osrednja tocˇka akcijskega nacˇrta je poglavje »Glavna strateška
podrocˇja«, v katerem je opredeljen nacˇin uresnicˇevanja zastavljenih
marketinških ciljev. Razdeljeno je na 6 podpoglavij:

1. zakonodajni okvir,

2. znaki in ocenjevanje kakovosti v gastronomiji,
   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101