Page 99 - Lesjak, Miha, Marijana Sikošek, Simon Kerma. Ur. 2020. Tematski turizem: teoretični in aplikativni primeru oblik turizma v svetu in Sloveniji. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 99
Gastronomski turizem 99

Mednje so uvršcˇeni tisti, ki izkazujejo interes po gastronomski po-
nudbi, ko so že v Sloveniji, sicer pa je bil primarni motiv prihoda
drug. To so:

• sprošcˇeni eskapisti,
• lepotni razvajenci,
• vecˇno mladi,
• aktivni nostalgiki,
• urbani ozavešcˇeni in
• brezskrbni mladi.

Pri nakljucˇnih gastronomskih turistih sta hrana in pijacˇa zgolj po-
treba. Gastronomske produkte izbirajo nakljucˇno in na lokaciji, kjer
so zaradi svojih primarnih motivov. Pricˇakujejo dobro gastronomsko
ponudbo za nižjo ceno. Med te smo uvrstili tiste, ki niso zainteresi-
rani za gastronomsko ponudbo:

• zeleni raziskovalci,
• avanturisti,
• predane mame in
• aktivne družine.

V akcijskem nacˇrtu so pri vsaki skupini navedeni glavni gastro-
nomski izdelki, posebni poudarki, ki jih ima posamezna persona, ter
nekaj znacˇilnosti, ki so pripomogle k lažjemu vrednotenju posamez-
nih segmentov.

Glavni gastronomski turisticˇni proizvodi

V akcijskem nacˇrtu so opredeljeni tudi glavni turisticˇni proizvodi. V
Sloveniji so glavni gastronomski proizvodi (Slovenska turisticˇna or-
ganizacija, 2018): vrhunske restavracije, kakovostne restavracije, go-
stilne, vinske kleti, gastronomske prireditve, turisticˇne kmetije, t. i.
gastronomska doživetja, planinski domovi idr. Predstavljeni so v na-
daljevanju.

Vrhunske restavracije in drugi gpo

Gre za restavracije in druge vrste gostinskih prehranskih obratov (go-
stilne, okrepcˇevalnice, bistroji . . .), ki so bili uvršcˇeni v Gault & Millau
Slovenija z vecˇ kot 15 tocˇkami. Imajo individualen pristop do gosta,
priznanega šefa kuhinje in dobro usposobljeno osebje. Jedilniki so
   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104