Page 82 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 82
dra Verweij in José Laan

dragocenih, integriranih novih konceptov izdelkov in storitev ter zanimi-
vih ali celo rušilnih poslovnih modelov.

Za leto 2020 so bile napovedi, da bo eden od petih avtomobilov tako ali
drugače povezan. Kaj to pomeni za avtomobilsko industrijo? Ali bodo po-
leg avtomobilov zagotavljali storitve? Razvijanje popolnoma novih poslov-
nih modelov, kot so tržni modeli na internetu? In katera podjetja, ki še ni-
so na tem trgu, se bodo pridružila povezanemu avtomobilskemu trgu? Kdo
zasluži denar s kakšno dodano vrednostjo? Podjetja s poslovnim modelom,
ki temelji na vrednostih strank in na rešitvah za stranke, bodo imela odlič-
ne priložnosti za ustvarjanje dobička na katerem koli trgu.

Pametna industrija ponuja proizvodnim podjetjem nove poslovne prilo-
žnosti na naslednje načine:

– z ustvarjanjem pametnih (digitaliziranih in prilagojenih) izdelkov;
– z ustvarjanjem vrednosti z (obsežnimi) podatki;
– z razvojem pametnih storitev in celovitih rešitev (storitvizacijo);
– s prispevanjem k socialnim vprašanjem ter uporabo pametnih teh-

ničnih rešitev.

Digitalizacija izdelkov in pametni inženiring omogočata realizacijo spe-
cifičnih (modularnih) izdelkov naročnika s hitrostjo in ceno množičnih iz-
delkov. Ustvarila bosta veliko informacij in podatkov, ki jih lahko uporabi-
mo za izboljšanje obstoječih izdelkov in storitev ter za razvoj novih, prila-
gojenih ponudb.

Ponudba dodatnih storitev, celovitih rešitev ali celo izdelkov kot storitev
bo razbremenila stranke in lahko postala pomemben del prihodkov proi-
zvodnega podjetja. Obogatitev in analiza podatkov lahko zagotovita nove
modele prihodkov. Najsodobnejše tehnologije in novi načini za zbiranje in
interpretiranje podatkov lahko zagotovijo novo znanje in celo rešitve za
»lepljive« družbene in okoljske probleme.

3.3.2 Pametni izdelki
»Pametna industrija digitalizira in integrira procese v celotni organizaciji,
od razvoja izdelkov in nabave preko proizvodnje, logistike in storitev. Vsi
podatki o prodaji, operativnih procesih, učinkovitosti procesov in manage-
mentu kakovosti ter načrtovanju poslovanja so na voljo v realnem času in
so podprti s sistemi i k t in programsko opremo (t. i. razširjena resničnost)
ter optimizirani v integriranem omrežju. Z vključevanjem novih metod za
zbiranje in analizo podatkov lahko podjetja pridobivajo podatke o uporabi

82
   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87