Page 83 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 83
Poslovne priložnosti

izdelkov in izboljšujejo proizvode, da bi zadostili naraščajočim potrebam
končnih uporabnikov.« (p w c, 2016, str. 6)

Kot je pokazala raziskava, ima razvoj novih izdelkov visoko oceno, ko
gre za priložnosti za izvajanje pametnih rešitev (Fachhochschule des Mit-
telstands, 2018). Internetna tehnologija predvsem vpliva na same izdelke.
Po dobavi obvestijo dobavitelja obvestijo o tem, kako se uporabljajo, kar
je npr. koristno, če želite uporabiti poslovni model plačila na uporabo. Po-
ročajo lahko tudi, ali je potrebno vzdrževanje, in lahko prejemajo posodo-
bitve programske opreme. Na nek način produkti tako oživijo (van Ede,
2017). Pametni izdelki so uporabniku prijazni, privlačni (človeški dotik)
in digitalno povezani. Zasnovani so na minimalnih skupnih življenjskih
stroških (energija, materiali, transport). Pametni izdelki imajo vgrajeno
inteligenco, tako da lahko komunicirajo z okoljem (uporabniki, pa tudi vsi
oddaljeni skrbniki). Bodo specifični za kupca (investicijsko blago) ali celo
ultra personalizirani (potrošniški izdelki). Ti izdelki so namenjeni tudi za
ponovno uporabo sestavnih delov in prožno proizvodnjo (Smart Industry,
2018) (n = 1).

Izdelavo pametnih izdelkov je možno zagotoviti z/s (p w c, 2016):

– dodajanjem digitalnih funkcij v obstoječe izdelke (kot so kamere in
senzorji ter komunikacijske naprave, ki omogočajo njihovo poveza-
vo);

– kombiniranjem digitalnih izdelkov in storitev (podatkovnih baz), ki
strankam nudijo celovite rešitve;

– uporabo podatkovne analitike za ustvarjanje izdelkov kot storitev in
za ustvarjanje spletne platforme za dostop strank do vsebin in stori-
tev, ki temeljijo na datumu;

– vključevanjem zunanjih podatkov in izdelkov ter storitev drugih pod-
jetij v svojo ponudbo in platformo, da bi odjemalce razbremenili; to
bo pomenilo sodelovanje z drugimi dobavitelji in/ali integracijo vre-
dnostne verige ter gradnjo ekosistema, osredotočenega na stranke.

Razpoložljivost podatkov in nove proizvodne tehnologije povečujejo
znanje in nadzor nad proizvodnim procesom, kar omogoča obsežne iz-
boljšave kakovosti (npr. ničelne napake).

3.3.3 Ustvarjanje vrednosti na podlagi (obsežnih) podatkov
Organizacije prihodnosti so organizacije, ki temeljijo na podatkih, ustvar-
jajo denar z zbiranjem, združevanjem, analizo in s (ponovno) prodajo po-

83
   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88