Page 84 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 84
dra Verweij in José Laan

datkov. Naša raziskava kaže, da se v tem trenutku podatki večinoma upo-
rabljajo za optimizacijo in učinkovitost (Fachhochschule des Mittelstands,
2018).

Področje podatkov je samostojno področje dela z mnogimi vidiki, kot
so infrastruktura, analize, (pametni podatki) aplikacije, podatkovni viri,
upravljanje podatkov, oblaki in platforme. Mnoga podjetja analizo podat-
kov že uporabljajo za analizo in poročanje o procesih, pri čemer se osre-
dotočajo predvsem na uporabo analitike podatkov za nadzor in izboljšanje
splošnega poslovnega načrtovanja in proizvodnje. Toda ti pristopi so sa-
mo začetek. Obstajajo tudi druge vrste uporabe podatkovnih analiz, ki jih
ima na svojem radarskem zaslonu veliko manj podjetij. Med njimi so bolj-
še možnosti za raziskave in razvoj, boljše storitve in vzdrževanje izdelkov
podjetij v lasti strank ter boljše sodelovanje in odločanje s strankami in
partnerskimi podjetji. To odpira možnosti za nove storitve in načine dela.
Za uspeh bodo podjetja morala uporabiti podatke na predvidljive in v pri-
hodnost usmerjene načine, ki bodo omogočali smiselnost razvoja trga in
vedenja strank, da bi izboljšala obstoječe izdelke in razvila nove izdelke ter
storitve (p w c, 2016).

Namen zbiranja in analiziranja podatkov je lahko (Yaqin, 2016):

– opisen oz. deskriptiven: ugotoviti, kaj se je zgodilo v preteklosti,
– diagnostičen: razumeti, zakaj se je nekaj zgodilo,
– napovedovalen oz. prediktiven: ugotovite, kaj se lahko zgodi,
– predpisovalen oz. preskriptiven: določiti, kako bi lahko uresničili že-

leni rezultat.

Podatki o uporabi izdelkov/strojev se pridobivajo z namenom izboljša-
nja raziskav in razvoja, kakovosti in delovanja, ustvarjanja prilagojenih po-
nudb, ki temeljijo na profiliranju uporabnikov in ustvarjanju novih izdel-
kov ter storitev.

Veliko podjetij se pri začetku zbiranja podatkov sooča z dilemo: naj zač-
nejo z idejo o zbiranju čim večjega števila podatkov, kasnejši analizi in zdru-
ževanju ter »upanju«, da so zbrala prave podatke za destilacijo trendov in
napovedi? Ali pa bi morali začeti s tem, kar morajo strateško poznati in
uporabiti v 3–5 letih, da se odločijo, katere bistvene in posebne podatke
bi morala zbrati in analizirati v prihodnjem obdobju? Oblikovanje enega
specifičnega vprašanja naenkrat, izdelava popisa vaših notranjih in zuna-
njih podatkovnih virov, izdelava seznama spremenljivk in parametrov, ki
se nanašajo na vaše vprašanje, in navajanje potrebnih podatkovnih nizov

84
   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89