Page 85 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 85
Poslovne priložnosti

so lahko dober prvi korak. Naslednja faza bi bila »čiščenje« ali filtriranje
vaših podatkov, preden bi jih analizirali, združili, potrdili in prevedli v zna-
nje, ki ga je mogoče pretvoriti v (nove) dragocene specifikacije, tehnološke
funkcije, izdelke in storitve.

Spremljanje proizvodov in procesov ter daljinsko krmiljenje omogočata
optimizacijo izdelkov in procesov v realnem času.

3.3.4 Pametne storitve (storitvizacija)
Storitvizacija se začne s postavitvijo vaše stranke v center. Poskusite
pogledati onkraj vašega izdelka in skrbno razmisliti, katere dodatne
storitve so potrebne, da strankam ponudite optimalno nakupno pot.
Naslednji korak je, da povežete svoje izdelke in uporabite pridobljene
podatke za nadaljnje izboljšanje uporabniške izkušnje.

Peters (2017)

V večjih industrijskih podjetjih in multinacionalkah se povečuje inovativ-
nost storitev. Svojo ponudbo širijo z zagotavljanjem (rušilnih) digitalnih
rešitev, kot so podatkovno usmerjene storitve in rešitve za integrirane
platforme (p w c, 2016). Predelovalna podjetja se spreminjajo v ponudnike
storitev ali celo v ponudnike celostnih rešitev (proizvodnja kot storitev),
ki storitvene oddelke spreminjajo v profitne centre namesto v stroškov-
na mesta. Ne glede na njihov trenutni portfelj izdelkov lahko večja zavest
proizvodnih msp pri obravnavi storitev pomeni večjo prodajo, boljši donos
naložb in boljšo vez s strankami.

Inovacije storitev zahtevajo vpogled v stranke in soustvarjanje v veliko
večji meri kot inovacije izdelkov.

Definiranje vrednosti ponudbe na drug način – npr. zagotavljanje pro-
duktivnosti namesto prodaje proizvodnih sistemov – odpira nove načine
zagotavljanja vrednosti. Podjetje mora pripraviti optimalne kombinacije
izdelkov in storitev ali popolnoma novih storitev v skladu s svojimi osnov-
nimi lastnostmi, ambicijami in vizijo.

Za inovacijo storitev so potrebna nova organizacijska načela, nove struk-
ture in procesi, ki se od področja inovacij izdelkov razlikujejo zlasti v smi-
slu družbenega razvoja (organizacija in kultura podjetja) in razvoja pod-
jetij. Inovacije storitev ponujajo veliko možnosti za inovacije, vendar po-
gosto pomenijo spremembo strategije in organizacije podjetja, zlasti v pri-
meru organizacije, ki je usmerjena k proizvodom. Storitvizacija je proces,
s katerim storitve igrajo vedno pomembnejšo vlogo v poslovnih modelih
proizvodno usmerjenih podjetij. Postati dobavitelj storitev bo vplivalo na

85
   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90